۱۸ طرح پرورش میگو در استان بوشهر واگذار شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: همزمان با بزرگداشت هفته دولت ۱۸ طرح پرورش میگو با ظرفیت تولید ۶ هزار تن به جامعه هدف واگذار شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸ 29 August 2024

به گزارش «تابناک بوشهر» به نقل از ایرنا، عقیل امینی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با افتتاح طرح‌های پرورش آبزیان در هفته دولت امسال هفت هزار و ۵۰۰ تن به ظرفیت تولید پرورش ماهی، صدف خوراکی و میگو استان بوشهر افزوده شد.

وی افزود: این طرح‌ها در زمینه پرورش ماهی، میگو و صدف خوراکی است.

امینی یادآور شد: ۱۶ مزرعه با تعداد ۷۹ قفس در سواحل استان در پرورش ماهی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر اضافه کرد: این مزارع ظرفیت تولید ۱۱ هزار تن ماهی دارند که میزان تولید این آبزی با حمایت از سرمایه‌گذاران و توسعه زیرساخت‌ها در دولت سیزدهم افزایش قابل توجهی یافت.

امینی ادامه داد: سه طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ تن در خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر در هفته دولت با سرمایه‌گذاری ۵۲۰ میلیارد ریال وارد مدار تولید شد.

وی تصریح کرد: با وارد مدار شدن طرح‌های جدید پرورش ماهی در قفس، ظرفیت پرورش و تولید ماهی در قفس در استان بوشهر به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن رسید.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: با افتتاح طرح پرورش صدف دریایی در سواحل استان بوشهر در هفته دولت ۲۰ تن به ظرفیت تولید این آبزی افزوده است.

وی ادامه داد: افتتاح طرح تولید میگو به روش متراکم، مرکز تکثیر و نرسری ماهی دریایی با ظرفیت ۲۱.۵ میلیون قطعه بچه ماهی و مرکز تکثیر میگو با ظرفیت ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو از دیگر طرح‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار