تحویل اسناد مالکیت ۱۲۳ واحد مسکونی اقشار آسیب پذیر بوشهر

همزمان با بزرگداشت هفته دولت در آئینی با حضور مسوولان قضایی استان بوشهر، اسناد مالکیت ۱۲۳ واحد مسکونی روستایی اقشار آسیب پذیر این استان تحویل داده شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸ 26 August 2024

به گزارش «تابناک بوشهر» به نقل از ایرنا، رئیس کل دادگستری استان بوشهر روز دوشنبه در این آئین گفت: باتوجه به الزامات قانون حدنگاری سازمان ثبت اسناد و املاک موظف است برای متر به متر اراضی کشور سند مالکیت صادر کند و در استان نیز بر حدنگاری ۱۰۰ درصدی اراضی تلاش می‌شود.

مهدی مهر انگیز افزود: یکی از بستر‌های وقوع فساد، بودن معاملات اسناد غیر رسمی و قولنامه‌ای است و ما باید به سمت ثبت رسمی معاملات برویم.

وی اظهار کرد: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول ادامه قانون حدنگار است که از سوم تیر ماه سال جاری الزام آور و اجرایی شده است و قبل از این تاریخ، نقل و انتقال اسناد صادره و حدنگاری شده به صورت عادی ممانعت قانونی نداشت، اما از این تاریخ به بعد نقل و انتقال برای اسناد حدنگاری شده قابل قبول نیست و باید طبق این قانون جدید ثبت شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به ابلاغ قانون تنظیم سند رسمی یادآور شد: هر سند عادی که پس از سوم تیر امسال تنظیم شده باشد در دادگاه‌ها و اداره‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود.

مهرانگیز ادامه داد: برهمین اساس از مردم استان بخصوص روستاییان درخواست داریم اسناد عادی و دفترچه‌ای خود را در فرایند تبدیل به اسناد حدنگاری قرار دهند.

در پایان این مراسم اسناد مالکیت و کلید ۱۲۳ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان با حضور مسئولان استانی تحویل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار