۲۴۲۲ تعاونی راکد در قزوین باید تعیین تکلیف شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: ۲ هزار و ۴۲۲ تعاونی راکد در استان وجود دارد که سنددار و منحل کردن آنها در اولویت این دستگاه قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۸۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰ 07 September 2024

به گزارش «تابناک قزوین» به نقل از ایرنا، عین الله کشاورز ترک روز شنبه در نشست با خبرنگاران استان قزوین که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، اظهار کرد: انتظار ما از شورا و شهرداری قزوین این است که برای تعیین تکلیف و حل و فصل تعاونی ها به اداره کل تعاون کمک کنند.

وی با بیان اینکه قزوین در حوزه تعاونی مسکن نقش بسیار مهمی دارد، اظهار کرد: امروز اسناد تک برگی برای برخی از تعاونی ها صادر شده که به یقین می گویم نتیجه مطلوب و مناسبی به دست نیامده است.

کشاورز ترک با بیان اینکه در حوزه تعاونی های مسکن دوباره شاهد احیا و رونق منحصر به فردی در استان هستیم، گفت: چهار یا پنج واحد تعاونی در این زمینه فعال بوده و بیش از یک هزار تعاونی نیز ایجاد خواهد شد.

به گفته این مسوول، دستگاه های اجرایی استان باید در بخش تعاونی مسکن حمایت و همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد خروج منابع مالی شهروندان از قزوین به سمت استان‌های شمالی نباشیم.

کشاورز ترک لضافه کرد: ساخت مسکن کارگری که مبنای قانونی دارد در گذشته موفق عمل کرده و اگر به ماهیت شهرستان البرز نگاه کنیم، ساخت خانه های سازمانی یکی از الگوهای بسیار موفق بود که نیاز داریم تا وزارت کار و راه و شهرسازی حمایت ویژه‌ای برای این مهم لحاظ کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین به دیگر اولویت های اداره اشاره کرد و گفت: حل و فصل تعاونی های مشکل دار و شبه تعاونی‌ها با همکاری دستگاه های متولی در دستور کار قرار دارد.

کشاورز ترک خاطرنشان کرد: اولویت سوم توجه به تعاونی های بزرگ مقیاس است که در تعامل و همکاری بین دستگاهی ضعیف عمل کردیم، البته امسال در اولویت ما بحث نیروگاه خورشیدی قرار دارد تا درآمد پایداری برای معلولان ایجاد کند.

این مسوول به ظرفیت تعاونی ها در رونق و گسترش گردشگری اشاره کرد و گفت: برای هتل و آپارتمان نیز یکسری برنامه ریزی‌ها صورت گرفته تا از ظرفیت گردشگری قزوین بیش از پیش استفاده شود.

کشاورز ترک یادآور شد: سه تعاونی در حوزه مشاغل خانگی شکل گرفته که هشت هزار مترمربع زمین نیز در جنب استخر نور مینودر به عنوان بازارچه در اختیار زنان سرپرست خانوار اختصاص یافت تا شاهد رونق این مشاغل باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار