راه‌اندازی ۱۴۴ نیروگاه خورشیدی توسط مددجویان کمیته امداد در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۱۴۴ نیروگاه خورشیدی در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان از سال گذشته تاکنون راه‌اندازی و به شبکه برق کشور متصل شده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰ 07 September 2024

به گزارش تابناک مرکزی،محمود محمودی روز شنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، افزود: مددجویان کمیته امداد می‌توانند با احداث نیروگاه خورشیدی به میزان پنج کیلووات برق، ماهانه حداقل ۳۰ میلیون ریال درآمد داشته باشند که این عدد سالیانه بر اساس نرخ تورم افزایش می‌یابد و وزارت نیرو برق تولیدی را به مدت ۲۰ سال تضمینی خرید می‌کند.

وی بیان کرد: ۱۴۴ نیروگاه خورشیدی خانگی مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان به میزان ۷۲۰ کیلووات راه‌اندازی شده و در صورت پرداخت سریع تسهیلات از سوی بانک‌ها و اجرای کامل تعهدات و نهادهای همکار در این برنامه، نیروگاه‌های بیشتری مطابق با جدول زمان‌بندی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: ۳۷ نیروگاه خورشیدی مددجویان کمیته امداد این استان در دست بررسی است و بزودی وارد مدار می‌شود و ۱۷۸قرارداد بین مددجویان با ساتبا ثبت شده که در حال انتخاب پیمانکار توسط مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ضمن تقدیر از همکاری‌های همه جانبه شرکت توزیع برق استان مرکزی در زمینه تسهیل در راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی خورشیدی، گفت: اصلی‌ترین ماموریت کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است و اجرای طرح انرژی خورشیدی راه بسیار مناسبی برای توانمندسازی این خانواده‌ها است.

سید مهدی عبادی بیان کرد: راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک خورشیدی از لحاظ پدافند غیرعامل نیز برای کشور اهمیت دارد و ضمن تامین انرژی پاک خورشیدی به صیانت از محیط زیست نیز کمک می‌شود.

وی گفت: نصب پنل‌های خورشیدی منبع درآمد پایداری برای مددجویان به ویژه افرادی که توان انجام فعالیت در بیرون از منزل را ندارند، است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار