دری نجف‌آبادی:

تقویت مباحث آموزشی در رأس امور حوزه‌های علمیه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: زیرساخت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های علمیه برادران و خواهران در نقاط مختلف استان فراهم شده و اکنون بهره‌گیری از این ظرفیت‌های ارزشمند با تقویت مباحث آموزشی و سطح علمی باید در راس امور حوزه‌ها باشد.
کد خبر: ۱۱۸۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷ 07 September 2024

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان مرکزی در مدرسه خاتم‌الانبیا(ص) اراک، افزود: طلاب باید با توکل به خدا و توسلات و توجهات و دعاها، کار و تلاش بی‌وقفه را در راستای رسیدن به قله‌های رفیع علمی سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: خداوند با انقلاب اسلامی فرصتی به مذهب مقدس تشیع عنایت نموده تا مقدمات حکومت جهانی امام عصر(عج) را فراهم کند و باید از این فرصت استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: دفاع از مرزهای اندیشه‌ای اسلام نیاز به تربیت و وجود فقهای دینی برجسته دارد که باید مورد توجه حوزه‌های علمیه قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: روحانیان و عالمان دینی از سال‌های پیش از انقلاب همواره در صحنه بوده‌اند و به دلیل جایگاه ویژه در میان مردم و ارتباط وسیع با جوانان در راهبری رخدادهای انقلاب نقش آفرینی مستقیم داشته‌اند و امروز نیز حوزه‌های علمیه باید با تمام ظرفیت در راستای حفظ دستاوردهای نظام اسلامی و گسترش اسلام فقاهت در جامعه تلاش کنند.

وی اضافه کرد: جامعه روحانیت تنها با سلاح علم و ایمان می‌تواند در گسترش فرهنگ مهدویت و اثبات حقانیت اهل بیت (ع) در جامعه نقش آفرینی کند و تقویت سطوح علمی و پژوهشی باید از سوی مسئولان حوزه‌های علمیه بیش از پیش جدی گرفته شود.

امام جمعه اراک گفت: رشد، پیشرفت و توسعه حوزه های علمیه از مهم ترین اقداماتی است که اثرات و برکات ماندگاری را در سطح جامعه در بر خواهد داشت.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی وظیفه ذاتی حوزه‌های علمیه را تربیت کارشناسان دینی و تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی عنوان کرد و افزود: ایران اسلامی به عنوان طلایه‌دار مذهب مقدس تشیع باید در ارائه علوم اسلامی سرآمد تمام کشورهای مسلمان باشد.

وی ادامه داد: استان مرکزی زادگاه بزرگانی همچون امام راحل(ره)، مرحوم آیت الله اراکی، آقانورالدین عراقی و دارای پیشینه بسیار قدرتمندی در زمینه علوم و معارف اسلامی است و علمای امروز باید در راستای احیای علوم و معارف زمان پیشین تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: طلاب حوزه‌های علمیه باید اصل و اساس کار خود را بر تهذیب نفس، ادب در رفتار و گفتار، اخلاص در عمل، صفای باطن، روحیه امید به حق، ثبات در راه حق، صداقت، قناعت و ساده زیستی بنا کنند و با تحقق این مساله، از دل حوزه‌های علمیه افرادی همچون علامه‌ طباطبایی رشد می‌کند.

۲۰۰ طلبه جدید در سال تحصیلی جدید در حوزه‌های علمیه استان مرکزی پذیرفته شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار