دورخیز صفرزاده برای صید دومین نشان پارالمپیک پاریس

«هاجر صفرزاده» بانوی روشندل اصفهانی و دارنده مدال نقره دوی ۴۰۰ متر پارالمپیک پاریس، امشب برای کسب دومین نشان پارالمپیک در ماده دوی ۲۰۰ متر کلاس T۱۲ ساعت ۲۱ در خط شروع مسابقه قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۱۸۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸ 07 September 2024

به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از  ایرنا، هاجر صفرزاده دونده ۲۵ ساله اصفهانی که پیش از این با ثبت زمان ۵۵.۳۹ ثانیه در ماده دوی ۴۰۰ متر کلاس T۱۲ بازی‌های پارالمپیک پاریس به مدال نقره دست یافته بود راس ساعت ۲۱ در خط شروع مسابقه ماده دوی ۲۰۰ متر کلاس T۱۲ قرار خواهد گرفت.
 
صفرزاده که سه‌شنبه هفته گذشته با کسب مدال نقره، نام خود را در جمع تاریخ‌سازان ورزش ایران ثبت کرد و نخستین بانوی نابینای ایرانی شد که به مدال پارالمپیک رسید، امشب همه تلاش خود را خواهد کرد که به نخستین بانوی دومیدانی کار نابینای ایران تبدیل شود که ۲ بار بر سکوی قهرمانی پارالمپیک رفته است.
 
این ورزشکار که اهل قهدریجان اصفهان است و امسال برای نخستین بار به‌عنوان بانویی روشندل، پرچمدار کاروان ایران در افتتاحیه مسابقات پارالمپیک انتخاب شد و همراه محمدرضا میرشفیعی، پرچم مقدس جمهوری اسلامی را حمل کرد.
 
صفرزاده قهرمان مسابقات جهانی پارادو و میدانی در ماده دوی ۴۰۰ متر در کلاس T۱۲ در سال ۲۰۲۴ و رکورددار آسیا در این دسته با ثبت زمان ۵۷ ثانیه و ۵۶ صدم ثانیه است.
 
این بانوی ورزشکار در مسابقات پارآسیایی هانگژو چین مدال طلای ۲۰۰ متر را کسب و شکستن رکورد بازی‌های آسیایی را در کارنامه خود ثبت کرد و شانس زیادی برای کسب نشان در مسابقه امشب دارد.
 
هفدهمین دوره رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۶ تا ۱۸ شهریور امسال با حضور چهار هزار و ۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۸ کشور در ۲۲ رشته در حال برگزاری است و ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی از کشورمان نیز در این آوردگاه مهم جهانی حضور دارند.
 
شهر قَهدِریجان از توابع شهرستان فلاورجان در ۱۶ کیلومتری شهر اصفهان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار