۲ مرکز اهدای خون اصفهان در روز شهادت امام رضا(ع) فعال است

مدیر کل انتقال خون اصفهان گفت: ۲ مرکز اهدای خون در میدان خواجو اصفهان و شهر کاشان فردا ( چهارشنبه) مصادف با سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) در استان فعال است.
کد خبر: ۱۱۸۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶ 03 September 2024
به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از ایرنا، کیان دهراب‌پور در این رابطه افزود: با توجه به کاهش ذخیره خونی استان فردا مصادف با سی ام ماه صفر و شهادت ثامن الائمه(ع) ۲ مرکز مذکور از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳ پذیرای اهداکنندگان خون خواهد بود.
 
دهراب‌پور با بیان اینکه ذخیره خون استان اصفهان به زیر ۶ روز رسیده است، گفت: مردم در این روزها یاریگر نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی باشند زیرا با هر واحد اهدای خون جان سه نفر نجات پیدا می‌کند.
 
وی ادامه داد: ۲۳۷ نفر از اهداکنندگان خون دوشنبه این هفته مصادف با ۲۸ صفر به ۲ مرکز اهدای خون خواجو در شهر اصفهان و کاشان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۹۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.
 
مدیرکل انتقال خون اصفهان تصریح کرد: ذخیره خون استان در زمان حاضر ۲ هزار و ۳۲۱ واحد معادل ۵.۷۵ روز بوده درحالیکه حداقل استاندارد ذخیره خون هشت روز است.
 
دهراب‌پور افزود: استان اصفهان از لحاظ همه گروه‌های خونی دچار کمبود است که از اهدا کنندگان دعوت می‌شود فردا به ۲ مرکز اهدای خون یاد شده مراجعه کنند.
 
استان اصفهان دارای پایگاه‌ها و مراکز ثابت انتقال خون در شهرستان‌های کاشان، خوانسار، شهرضا، نجف آباد، خمینی شهر، گلپایگان و نایین و ۲ مرکز در کلانشهر اصفهان شامل خواجو و عاشق اصفهانی است.
 
زنان و مردان از ۱۸ تا ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن تا ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهدا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار