بابلسر در صدر بیشترین غرق شدگان دریای مازندران

کد خبر: ۱۱۸۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶ 03 September 2024

بابلسر در صدر بیشترین غرق شدگان دریای مازندران

 

 
به گزارش تابناک مازندران ، تعداد زیادی از مسافران بخاطر سواحل زیبا و شنی مازندران برای شنا کردن انتخاب می کنند.
متاسفانه خیلی از مسافران بخاطر عدم آشنایی با دریا و مقایسه اشتباه آن با استخر موجب سردرگمی می شوند و با توجه به وزش باد ناخواسته در دریا جابجا می شوند و با توجه به اینکه دریا در فواصل کوتاه نوسان عمق دارد گرفتار می‌شوند.
 
بر اساس این گزارش ، دکتر عباسی مديركل پزشكی قانونی مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 
از اول خرداد تا پایان مرداد ماه سالجاری  ٢١ نفر (١۴ مرد و ما بقی زن) در سواحل دريای استان غرق شدند كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵١ درصد كاهش داشت.
تعداد ٧۶ درصدی از اين غرق‌شدگان غیر بومی بودند و شهرستان‌های بابلسر با ۵ ، چالوس، محمودآباد و تنکابن هر كدام با ۴ مورد دارای بيشترين  آمار هستند. 
بیشترین سنین غرق شدگان ٢١ تا ۴٠ سال با ١٢ نفر بوده‌است.
 
 
 
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: از شروع اجرای طرح دریا که اول خرداد بوده است تا پایان مرداد ماه سال جاری  ۲۱ نفر (۱۴ مرد و ۷ زن ) در سواحل دریای مازندران غرق شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد کاهش داشت.
 
 دکتر علی عباسی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به غیر بومی بودن تعداد ۷۶ درصدی از این غرق شدگان، اظهار کرد: شهرستان های بابلسر با پنج، چالوس، محمودآباد و تنکابن هر کدام با چهار مورد بیشترین آمار غرقشدگی را به خود اختصاص دادند.
 
عضو شورای قضایی استان مازندران بیشترین سنین غرق‌شدگان را ۲۱ تا ۴۰ سال با ۱۲ نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه پیگیری‌ها، هشدار و بیان آمار غریق‌ها از طرف خبرگزاری، رسانه ملی و سایت‌های مجازی استان در بیان واقعیت های مربوط به دریا اقدام موثری بود.
 
دلیل اصلی غرق‌شدگی در دریا « جریان شکافنده، جریان‌های ساحلی یا جریان‌های مرگبار » است؛ این جریان‌ها به جریان‌هایی از آب گفته می‌شود که از ساحل به سوی دریا حرکت می‌کنند. این جریان یکی از مهمترین عوامل در غرق شدن انسان‌ها در دریاهاست به‌طوری‌که ۸۰ درصد عملیات‌های کمکی نجات غریق‌ها مربوط به همین پدیده است. حرکت این جریان از داخل منطقه خیزاب ساحلی آغاز می‌شود و تا خارج از خط شکست موج ادامه می‌یابد. این جریان‌ها، آبی که موج‌ها به سوی ساحل آورده‌اند را به دریا باز می‌گردانند. جریان‌های شکافنده بسته به شیب ساحل و کنش موج یا خیزاب عامل اصلی زهکشی آب به سوی دریا و مرگ انسان‌ها است. جریان‌های شکافنده در تمام دریاها، دریاچه‌ها و اقیانوس‌ها امکان پدیداری دارند. 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار