پرداخت بیش از ۸میلیارد تومان زکات در بهشهر

رئیس کمیته امداد شهرستان بهشهر گفت: در سال‌جاری تاکنون بهشهری‌ها ۸میلیاردو ۸۷۵ میلیون تومان زکات  به کمیته امداد پرداخت کردند.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱ 02 September 2024

پرداخت بیش از ۸میلیارد تومان زکات در بهشهر

 

به گزارش تابناک مازندران، محمدتقی جلالی گفت: در سال‌جاری تاکنون بهشهری‌ها ۸میلیاردو ۸۷۵ میلیون تومان زکات  به کمیته امداد پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه، در هر روستا که دارای ظرفیت زکات است شورای زکات تشکیل شده است افزود: با همراهی اعضای شورای زکات، عاملین و مودیان زکات، این وجوهات با اولویت رفع نیاز فقرا و نیازمندان در همان محل جمع‌آوری شده هزینه می‌شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان بهشهر با بیان اینکه از زکات جمع‌آوری شده یک میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان زکات مستحبی و واجب، یک میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان کفاره و مابقی زکات فطره می‌باشد که برای درمان بیماران نیازمند و کمک هزینه تحصیلی و ساخت و تعمیر مسکن و هزینه تامین جهیزیه و کمک معیشت به خانواده‌های نیازمند هزینه شد.

جلالی یادآور شد: احیا فریضه زکات مانند دیگر فرائض دینی در کشور به منظور تزکیه اموال و پاکسازی، نفوس و رفع محرومیت‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی موجود در جامعه صورت می‌گیرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم نیکوکار شهرستان بهشهر بیان داشت: در کنار روش‌های حضوری با هدف تسهیل در پرداخت زکات روش‌های غیرحضوری نیز پیش‌بینی شده و شهروندان می‌توانند از طریق سایت امداد زکات خود را واریز کنند.

خاطرنشان می‌شود: در شهرستان بهشهر ۳۶۱۵ خانوار تحت حمایت بوده و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

خبر: الهام زارعی

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار