مراسم فردینه ماشو در مازندران برگزار می شود

کد خبر: ۱۱۸۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳ 04 September 2024
مراسم فردینه ماشو در مازندران برگزار می شود

 

به گزارش تابناک مازندران ، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: آیین فردینه‌ماشو مازندران ۱۶ شهریور ماه جاری در روستای کندلوس استان مازندران برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش ، حسین ایزدی با بیان اینکه آیین فردینه‌ماشو به آغاز سال نوی تبری ۱۵۳۶ برمی‌گردد، اظهار کرد: ثبت ملی آیین فردینه‌ماشو در سال ۱۳۹۷ با شماره ۱۶۷۲ در راستای حفظ و احیای سنت‌های بومی، محلی و تقویت گردشگری روستا صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران همدلی وحدت مردم روستا و میزبانی از گردشگران با پوشش سنتی از پیامدهای خوب برگزاری آیین فردینماشو برشمرد و گفت: این آیین که هر ساله در روستای گردشگرپذیر کندلوس برگزار می‌شود. با ثبت جهانی روستای کندلوس در لیست یونسکو به عنوان یک رویداد آیینی جهانی ثبت و معرفی خواهد شد. 

او با بیان اینکه در سال جاری این آیین پرمخاطب ۱۶ شهریورماه جاری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی، غذاهای محلی، بازی‌های بومی، موسیقی و آوازهای سنتی بخشی از برنامه‌های جانبی این آیین سنتی است.

ایزدی از روستای کندلوس به عنوان یکی از مناطق ییلاقی و گردشگری شهرستان نوشهر در غرب مازندران یاد کرد و گفت: کندلوس یکی از مناطق جذاب گردشگری روستایی شهرستان نوشهر است که یه دلیل قابلیت‌های منحصربه‌فردش که در مرحله ارزیابی نهایی برای ثبت در میراث جهانی یونسکو قرار دارد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار