برق مشترکان پر مصرف اردبیل قطع می شود

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از قطع برق مشترکان پرمصرف در صورت بی توجهی به اخطارها، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱ 31 August 2024

به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از ایلنا، ناصر عبدالهیان در نشست با مسوولان اداره برق اظهار کرد: در این روزها که شاهد فشار مضاعف به شبکه تامین به واسطه افزایش دما و استفاده مداوم مشترکان از وسایل سرمایشی هستیم، رعایت الگوی مصرف برق از طرف مشترکان ضروری است.

وی افزود: مشترکانی که بیش از الگوی مشخص شده برق مصرف می‌کنند در مرحله اول اخطار می‌گیرند و اگر همچنان پرمصرف باقی بمانند، مشمول تعرفه پلکانی خواهند شد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه مشترکان پرمصرف به دو دسته مصرف  ۱.۵ تا ۲.۵ برابر و بیش از ۲.۵ برابر الگو، تقسیم بندی می شوند، گفت:اگر مشترکان پرمصرف الگوی مصرف خود را اصلاح نکنند باید به ازای هر کیلووات مصرف بیشتر ۲۸۰۰ تومان پرداخت کنند و در صورت بی توجهی به اخطارها با قطعی برق مواجه خواهند.

عبدالهیان بیان کرد: این مشترکان به ازای هر کیلووات صرفه جویی هم تا سقف دو هزار تومان مشمول پاداش تشویقی می‌شوند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ۸۰ درصد مشترکان استان اردبیل خوش مصرف بوده و تنها ۲۰ درصد از آنها بیش از الگوی مشخص شده برق مصرف می‌کنند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل خاطرنشان کرد: مطابق با مصوبه هیئت دولت، ادارات، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی موظف هستند یک ساعت پیش از خاتمه ساعت کار، سامانه‌های سرمایشی را خاموش کرده و در صورت نیاز باید برق مصرفی این سامانه‌ها را از طریق مولدهای برق تأمین کنند، در غیر این صورت مشمول محدودیت مصرف و قطع برق می‌شوند.

وی در پایان افزود: با توجه به گرمای تابستان سال جاری از مشترکان درخواست می‌شود با رعایت الگوی مصرف برق، خادمان خود را در شرکت توزیع برق استان اردبیل در تامین انرژی پایدار در این روزهای باقی مانده از تابستان یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار