نیمی از سرم کشور در اردبیل تولید می‌شود

استاندار اردبیل گفت: با راه‌اندازی کارخانه سرم‌سازی، نیمی از سرم کشور در اردبیل تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷ 08 August 2024

به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از مهر، سید حامد عاملی شامگاه چهارشنبه در بازدید اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از برخی واحدهای صنعتی در اردبیل، اظهار کرد: کارخانه سرم‌سازی اردبیل ظرفیت تولید ۶۰ میلیون لیتر سرم را در بسته‌های مختلف دارد تا از واردات سرم جلوگیری شده و امکان تأمین نیاز واحدهای بیمارستانی و درمانگاهی فراهم آید.

وی تصریح کرد: کارخانه سرم‌سازی اردبیل نقش مهمی را در چرخه اقتصادی استان و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان بیکار و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به همراه دارد.

استاندار اردبیل گفت: این کارخانه با رفع برخی مشکلات پس از سال‌ها به مرحله فعالیت صد درصد رسیده و هم اکنون نیز تولید آزمایشی خود را آغاز کرده و در روزهای آینده به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

عاملی به واردات سالانه ۱۲۰ میلیون لیتر سرم به کشور اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از کارخانه سرم‌سازی اردبیل به عنوان مجموعه احداثی با همکاری بخش خصوصی مهمترین نیاز واحدهای حوزه سلامت تأمین شده و دغدغه‌ای از این بابت نخواهیم داشت.

وی به زیرساخت ورودی شهرک‌ها به ویژه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: شهرک‌های صنعتی ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار داخلی و عمرانی را برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفته تا مسیر رفت و برگشت شهرک‌های صنعتی وضعیت مناسبی پیدا کرده و بتوان رضایتمندی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را فراهم کرد.

عاملی در ادامه خاطرنشان کرد: رسیدگی به وضعیت نامطلوب مسیر ورودی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل یکی از مطالبات اصلی فعالان این مجموعه بود که عملیات بازسازی و احداث مجدد این مسیر آغاز شده و در مدت سه ماه به انجام می‌رسد.

وی همچنین به آماده‌سازی فاز سه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: در این فاز مساحت ۶۰ هکتاری برای توسعه واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده است.

عاملی با بیان اینکه در راستای افزایش سرمایه‌گذاری طرح الحاق ۶۰ هکتار به شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: در اجرای زیرساخت‌های فاز سوم عملیات برق‌رسانی به پایان رسیده و در ماه‌های آینده نیز انتقال آب و گازرسانی را شاهد خواهیم بود.

وی به احداث مجموعه ریخته‌گری در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه زنجیره فولاد استان، کارخانه تولید آهن اسفنجی در مرحله تکمیل است و در کنار آن با تولید شمش و مقاطع فولادی سعی خواهیم کرد تا ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن محصولات متنوع را در این بخش انجام داده و فرصت اشتغال ۴۰۰ نفر نیز فراهم بیاید.

استاندار اردبیل به تکمیل ساختمان فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: این ساختمان با فناوری مناسب به عنوان کلینیک مشاوره کسب و کار ارائه خدمات خواهد کرد و در کنار آن ایجاد نمایشگاه محصولات تولیدی استان را نیز در مجموعه شاهد خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار