مدیرکل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد

فعالیت بیش از ۲ میلیون شرکت در کشور

مدیرکل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۱۶ هزار شرکت با سرمایه‌گذاری خارجی در کشور وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵ 29 August 2024

به گزارش «تابناک زنجان» به نقل از ایسنا، ابوالفضل نصیری امروز (پنجشنبه، هشتم شهریور ماه) در نشست با فعالان اقتصادی استان زنجان با بیان اینکه اکنون دو میلیون و ۱۵۰ هزار شرکت در کشور فعال است، ادامه داد: ۷۰۰ هزار شرکت، یعنی یک‌سوم شرکت‌ها در استان تهران مستقر است و اکنون شرکت‌های سهامی خاص، سهامی عام، مسئولیت محدود، تضامنی و تعاونی بیشترین فراوانی شرکت‌های ثبت‌شده در کشور را دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۲۰ هزار شرکت تعیین‌کننده و تاثیرگذار داریم، اظهار کرد: در سال‌های گذشته، تحولاتی اعم از امضای الکترونیک ایجاد شده که سبب کاهش ۸۰ درصدی مراجعات حضوری شده است.

او با اشاره به اینکه فرآیند پرداخت و نقل و انتقال مالیات الکترونیکی شده است، بیان کرد: از تیر ماه سال قبل تا تیر ماه امسال مراجعه به این سازمان به میزان یک میلیون و ۸۰۰ نفر کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به بازطراحی سامانه ثبت شرکت‌ها در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: در این سامانه پرسش و پاسخ برخط (آنلاین) و ۲۵۰ سوال و جواب متداول پیش‌بینی شده است و سوالات جدید نیز از سوی کارشناس ارشد مستقر پاسخ داده می‌شود و در بانک پرسش و پاسخ قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات بی‌سابقه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، افزود: الکترونیکی شدن اظهارنامه پلمب دفاتر از جمله تحولات رخ‌داده در این سازمان است. بر این اساس، برای گرفتن این خدمت نیازی به مراجعه حضوری نیست. در این راستا تاکنون ۲۱ هزار پلمب دفاتر انجام داده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار