امام جمعه زنجان:

مشارکت مردم در تولید با مدیریت هدفمند و هدایت شده موثر خواهد بود

امام جمعه زنجان گفت: مشارکت مردم در تولید با مدیریت هدفمند و هدایت شده موثر خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷ 09 August 2024
به گزارش «تابناک زنجان» به نقل از مهر، آیت الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با تاکید بر اینکه حمایت از صنایع کوچک راه‌گشای تحولی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است، گفت: سازوکار و برنامه‌ریزی‌هایی در راستای صادرات مدنظر قرار بگیرد که شعار سال و مشارکت مردم در تولید، به همراه مدیریت هدفمند و هدایت شده مثمر ثمر خواهد بود.
 
راهکار بی اثر شدن تحریم‌ها به تاکید مقام معظم رهبری تکیه بر تولید داخل، مصرف اجناس داخلی و زمینه سازی برای صادرات است، افزود: برای رفع معضل بیکاری به عنوان یک چالش بزرگ، اقتصاد مقاومتی در ۲۱ بند به عنوان سیاست کلی نظام تدوین شده که شامل ظرفیت، استعداد و فرصت‌های تجاری است.
 
وی با بیان اینکه باید همه ارکان جامعه برای خنثی کردن تحریم‌ها در جامعه تلاش کنیم، بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی کوچک را به عنوان حوزه مهم برای تحقق این امر عنوان کرد و ادامه داد: برای اشتغال و اولویت‌های اقتصادی بسترسازی مناسب صورت بگیرد و باید سازوکار و برنامه‌ریزی‌های برای صادرات محصولات مد نظر قرار بگیرد که با توجه به شعار سال مشارکت مردم در تولید، به همراه مدیریت هدفمند و هدایت شده مؤثر خواهد بود.
 
امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه تحقق اهداف توسعه‌ای نیازمند برنامه‌ریزی هدفمند و مبتنی بر رویکرد‌های کارشناسی است، به وجود برخی چالش‌ها در زمینه فعالیت بنگاه‌ها اقتصادی کوچک اشاره کرد و گفت: باید زیرساخت‌ها و فرایند‌های آموزشی برای توسعه فعالیت بنگاه‌های اقتصادی کوچ فراهم شود و از تأثیر این بخش برای توسعه اقتصادی استفاده شود.
 
خاتمی در ادامه به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سکوت کشور‌های همسو با تفکر صهیونیستی اشاره کرد و گفت: آمریکا، انگلیس و فرانسه و برخی کشور‌های جهان با رفتار دوگانه خود در خصوص حقوق بشر، چهره واقعی و پلید خود را به عینه نشان دادند.
 
وی ترور شهید اسماعیل هنیه را نشان از اضمحلال و زبونی اسرائیل و حامیانش در برابر اراده جبهه مقاومت برای نابودی رژیم منحوس صهیونیستی عنوان کرد و افزود: همان طور که خطر شهید سلیمانی از خود سلیمانی خطرناک‌تر بود خطر شهید هنیه نیز همین گونه برای دشمنان خطرناک‌تر است.
 
امام جمعه زنجان به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با پیروزی لبنان و حزب الله در مقابل اسرائیل در سایه ایستادگی و مقاومت، اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) همواره ایستادگی در برابر ابرقدرت‌های جهان را گوشزد کردند، حال اکنون باید برخی کشور‌ها پاسخگوی سکوت و خیانتشان در برابر این همه ظلم باشند.
 
خاتمی در ادامه لزوم هوشیاری ملت‌های مسلمان جهان در برابر تفرقه اندزی استکبار جهانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: این تلاش‌ها در اختلاف افکنی میان مسلمانان به نتیجه نرسیده است.
 
وی در ادامه به فرار رسیدن ایام اربعین و برگزاری همایش بزرگ و جهانی اربعین اشاره کرد و گفت: پیاده روی بزرگ اربعین فرصت ارزشمندی ایجاد کرد و همگان فهمیدند ایران و عراق هرگز جدایی نمی‌پذیرند چرا که بالاترین آرزوی همه ایرانیان، زیارت قبور ائمه معصومین در کشور عراق بوده و این وحدت و همدلی مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زده است.
 
امام جمعه زنجان گفت: حرکت اربعین نشان از اقتدار و عزت مسلمان و همبستگی آنان است و برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این اجتماع اقتدار آفرین همه باید تلاش کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار