استاندار زنجان: هیچ طرح آموزشی راکدی در استان نداریم

استاندار زنجان گفت: طی ۲ سال گذشته طرح‌های مدرسه سازی قابل توجهی در استان اجرایی شد و اکنون هیچ پروژه آموزشی راکدی در استان نداریم و عملیات عمرانی در همه آنها در حال انجام است.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲ 29 August 2024

به گزارش «تابناک زنجان» به نقل از ایرنا، محسن افشارچی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان به پروژه‌های مدرسه سازی در استان اشاره کرد و افزود: از طرح‌های در دست اجرا ۱۷ پروژه مدرسه سازی تکمیل شده و در مهرماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

افشارچی همچنین به لزوم توجه به تامین فضای آموزشی در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر نیاز به فضای آموزشی در مناطق پیرامونی شهر‌ها پر رنگتر است.

افشارچی در خصوص تمهیدات بازگشایی مدارس استان، افزود: آمادگی‌ها برای مهرماه در برخی از مدارس اتفاق افتاده و در بخش‌هایی هم در حال اجرا و انجام است.

وی به موضوع تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: معضلی در این خصوص در سالی‌های گذشته برای جذب نیروی انسانی اتفاق افتاد ولی مدیران آموزش و پرورش استان هوشیار هستند و تدابیری در حال انجام است تا در خصوص تامین معلم مشکلی در استان وجود نداشته باشد.

افشارچی با بیان اینکه برای بازگشت به کار بازنشستگان و اضافه کاری معلمان باید مشوق‌هایی ارائه شود، اظهار داشت: البته جامعه فرهنگیان همواره با از خودگذشتگی و احساس وظیفه با وجود کمبود‌ها پای کار بوده اند.

وی همچنین به لزوم توجه به موضوع سرویس مدارس تاکید کرد و گفت: فرصت کافی تا مهرماه وجود دارد تا با اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی مناسب مشکلات این حوزه به حداقل برسد.

استاندار زنجان گفت: در ارتباط با ترافیک اول مهرماه نیز لازم است تدابیر و تمهیداتی اندیشیده شود تا چالش قابل توجهی در این زمینه نداشته باشیم اگرچه همواره در روز‌های ابتدای مهرماه شاهد افزایش حجم ترافیک در معابر هستیم.

بنا به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امسال حدود ۲۳۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه استان برای تحصیل حاضر می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار