رکورد تاریخی خرید تضمینی گندم در زنجان شکسته شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: با خرید ۴۵۷ هزار و ۶۷۲ تن گندم از کشاورزان زنجانی تا مورخ ۲۸ مردادماه سال جاری، اولین رکورد تاریخی خرید تضمینی گندم در استان شکسته شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴ 19 August 2024
به گزارش «تابناک زنجان» به نقل از ایرنا، ولی اله زمانی با اعلام این خبر افزود: این میزان گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به لطف بارش‌های مناسب، تلاش کشاورزان، تغذیه متعادل گیاهی، افزایش ضریب نفوذ ارقام اصلاح شده، کنترل پیشگیرانه و به هنگام بیماری‌ها و سایر عوامل خسارت زای گیاهی، نظارت مستمر کارشناسان و برنامه ریزی مناسب از کشاورزان زنجانی خریداری شد.
 
وی اضافه کرد:بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در طول تاریخ استان زنجان متعلق به سال ۱۳۹۷ با ۴۵۴ هزار تن بوده و بعد از آن در سال‌های ۱۴۰۲ با ۴۳۳ هزار تن، ۱۳۸۹ با ۳۷۲ هزار تن، ۱۳۸۵ با ۳۶۲ هزار تن، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۹ با ۳۵۲ هزار تن و ۱۳۸۸ با ۳۲۰ هزار تن بیشترین میزان خرید گندم استان ثبت شده است.
 
این مسوول با بیان اینکه در حال حاضر عملیات خرید تضمینی گندم از طریق ۳۲ مرکز انجام می‌شود، اظهار داشت: تاکنون ۷۶ هزار و ۳۰۱ محموله گندم از ۲۲ هزار و ۱۹۳ گندمکار خریداری و در سلیو‌های ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان و سایر هموطنان ذخیره شده است.
 
وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات گندمکاران به صورت ملی انجام می‌شود، گفت: با هدف تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران استان پیگیری‌های مستمر و لازم برای پرداخت سریع‌تر مطالبات توسط مسوولان استانی و کشوری در حال انجام است.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون ارزش ریالی خرید تضمینی گندم ۸۰ هزار و ۹۰ میلیارد ریال است، ادامه داد: ۲۶ درصد از بهای هر محموله که معادل ۹ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال است به کشاورزان زنجانی که تا تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ گندم خود را تحویل سیلو‌های ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شد.
 
زمانی با بیان اینکه فرایند خرید تضمینی گندم همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: گروه‌های بازرسی اداره کل غله و خدمات بازرگانی با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی از مراکز خرید گندم در استان در راستای بررسی کیفیت و نحوه خرید تضمینی گندم نظارت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار