گردوخاک و رگبار پراکنده پدیده غالب هواشناسی مرکزی در 24 ساعت آینده

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: رگبار پراکنده و خیزش گردوخاک پدیده غالب هواشناسی این استان در 24 ساعت آینده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳ 25 August 2024

به گزارش تابناک مرکزی،رضا مرادی افزود: بررسی‌ها حاکی از وجود برخی ناپایداری‌های همرفتی در جو است که موجب افزایش پوشش ابر در آسمان استان مرکزی در برخی از ساعات به ویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب و کم و بیش تا پایان هفته می‌شود.

وی به احتمال بارش رگبارهای پراکنده باران در برخی مناطق استان اشاره کرده و ادامه داد: همچنین احتمال ضعیف برخی رگبارهای پراکنده باران در مناطقی از استان به ویژه مناطق جنوب و شرق استان مرکزی در این مدت دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی به تداوم کاهش کیفیت هوا در روز آتی اشاره کرده و اظهار داشت: در بازه زمانی 24 ساعت آینده در بخش‌هایی از استان، تداوم کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

مرادی تصریح کرد: این وضعیت به دلیل تداوم جریانات شرقی و انتقال گردوخاک از بیابان‌های مرکزی کشور به بخش‌هایی از استان و احتمال وزش باد شدید لحظه‌ای و خیزش گردوخاک محلی در برخی از مناطق استان، ایجاد شده است.

وی همچنین به میزان بارندگی‌هایی که در سال زراعی جاری در استان مرکزی رخ داده است اشاره کرده و بیان داشت:  در سال زراعی جاری که از ابتدای مهر ماه سال 1402 آغاز شده است، تاکنون 262.5 میلیمتر بارندگی در این استان به ثبت رسیده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار