برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در ۲۵ نقطه استان مرکزی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: همایش پیاده‌روی اربعین با عنوان «حرم تا حرم» ویژه جاماندگان اربعین حسینی فردا (یکشنبه) در ۲۵ نقطه این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵ 24 August 2024

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام سیدمرتضی ابراهیمی افزود: همایش پیاده‌روی اربعین حسینی در شهرستان اراک از ساعت ۶ صبح چهارم شهریورماه از میدان فراهان تا آستان مبارک امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان، روستای گوار به سمت امامزادگان ابوالقاسم(ع) و علی(ع) و از آستان مقدس امامزادگان ۷۲(ع)ساروق به سمت امامزادگان طاهر و مطهر(ع) برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین اجتماع بزرگ جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان تفرش از امامزاده محمد(ع) به سمت بی بی ستین(س) و در شهرستان خمین از میدان ۱۵ خرداد به سمت امامزاده ریحان(ع) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در دلیجان، از ساعت ۹ صبح از بوستان نماز طی مسیر اعلام شده با اجتماع عظیم جاماندگان به سمت امامزادگان معصوم(ع) ادامه می‌یابد گفت:آیین جاماندگان اربعین در شهر نراق به سمت آستان بی بی زبیده خاتون(س) از روستای منطقه اردهال به سمت قتلگاه علی ابن محمد باقر(ع) و در منطقه جاسب به سمت امامزاده حمزه(ع) کردگان جاسب با حضور پرشور عزاداران و جاماندگان، مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)، برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در زرندیه از میدان امام حسین(ع) به سمت امامزاده سید منصور(ع) راس ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود و این آیین در شهرستان ساوه از آستان مقدس امامزاده علی اصغر(ع) به سمت امامزاده اسحاق (ع)برگزا می‌شود.

وی اظهار کرد: همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین در فراهان ساعت ۹ صبح فردا (یکشنبه) از گلزار شهدای گمنام به سمت امامزاده احمد بن علی(ع) زلف آباد، در خنجین از امامزاده ذوالفقار به سمت امامزاده امیر عبدالله(ع) روستای فرقدان، در روستای تبرته از مسجد جامع به سمت امامزادگان تبرئه، در روستای بورقانی از مسجد جامع به سمت امامزاده شاهزاده حسین(ع) بورقان و سپس به سمت روستای نظام آباد و در روستای فشک از مسجد صاحب الزمان(عج) به سمت امامزاده محب الرضا(ع) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: جاماندگان اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در شهرستان شازند از روستای واشه به سمت امامزاده محمد(ع) حصار، مسجد حضرت ولیعصر(عج) مهاجران به سمت امامزاده باب المراد(ع) و میدان امام شازند به سمت آستان مقدس امامزادگان آستانه علوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: پیاده‌روی جاماندگان شهرستان کمیجان به مقصد امامزاده یحیی (ع)روستای اسفندان و در خنداب از گلزار شهدای این شهر به سمت امامزاده محمد مسعود(ع) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از تمام ظرفیت‌های موجود برای خدمات‌رسانی به زائران در مسیر پیاده‌روی بهره‌گیری می‌کند و در این راستا تمهیدات لازم برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی و سایر خدمات اتخاذ شده و تمهیدات امنیتی، ایمنی و پشتیبانی‌های لازم صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار