افزایش ۲۵ درصدی نرخ اجاره مسکن خارج از توان مستأجران است

استاندار مرکزی گفت: افزایش نرخ اجاره مسکن در استان مرکزی تا ۲۰ درصد منطقی، افزایش تا ۲۵ درصد قانونی و افزایش بیش از ۲۵ درصد غیرقانونی است.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳ 11 August 2024

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه روز یکشنبه در شورای مسکن استان مرکزی، اظهار کرد: افزایش نرخ اجاره‌بها نسبت به سال گذشته در شورای عالی مسکن، ۲۵ درصد مصوب شده که خارج از توان مستأجران است‌؛ ولی در استان افزایش ۲۰ درصدی اجاره‌بها مورد تایید است و از موجران درخواست داریم همان ۲۰ درصد افزایش را مد نظر قرار دهند.

عباس یوسف‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در این نشست بیان کرد: سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان تنخواه برای پروژه طرح اقدام ملی اراک جذب شد که تلاش می‌شود، امسال این اعتبار برای تمام طرح‌های اقدام ملی مسکن استان جذب شود.

وی افزود: ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی به شیوه گروه‌سازی در استان مرکزی هدف‌گذاری شده که تاکنون ۸۹۰۰ واحد آن تکمیل و تحویل شده است و ۴۰۰۰ واحد نیز تا پایان شهریور ماه تحویل متقاضیان می‌شود.

او گفت: مهم‌ترین مشکل پروژه ۸۱۱۲ واحدی، اتصال نداشتن به شبکه بانکی بود که بعد از گذشت سه سال، اکنون این مشکل حل شده است و پیمانکاران می‌توانند از منابع مالی تسهیلات برای تسریع در ساخت استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: در شهرک شهید سلیمانی اراک، در بخش انشعاب تاسیسات مشکل وجود داشت که منجر به تأخیر در کار شد، ولی انشعاب‌های شهرک تا آخر هفته تمام می‌شود. برای آسفالت معابر این شهرک نیز از شرکت خانه‌سازی کمک گرفته شده است.

یوسف‌زاده بیان کرد: ۶۰۰ واحد مسکونی در پروژه غدیر اراک پیش‌بینی شده که ۱۶ واحد آن آماده تحویل است.

وی افزود: تفاوت متقاضیان جوانی جمعیت با متقاضیان نهضت ملی این است که سامانه برای جوانی جمعیت باز است، ولی برای سایرین، قابلیت ثبت در سامانه وجود ندارد. هزینه آماده‌سازی برای افراد دارای سه فرزند برآورد می‌شود و برای تضمین، از آنها چک گرفته می‌شود، اما برای رفاه حال متقاضیان درباره پرداخت اقساط دو سال تنفس تعیین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار