برگزاری دوره آموزشی تهیه نقشه های ازبیلت پروژه های عمرانی، با استفاده از RTK 

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از برگزاری دوره آموزشی تهیه نقشه های ازبیلت پروژه های عمرانی، با استفاده از RTK خبرداد.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰ 20 August 2024
به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا سمیعی با بیان این خبر اظهار کرد: در سال های اخیر تحولات در حوزه فناوری های جدید، سبب تغییر در عرصه علوم مختلف از جمله علوم اطلاعات جغرافیایی و مکانی و مهندسی نقشه برداری شده است. فناوری GPS توانست به سرعت به یکی از زیرساخت های مهم در حوزه ناوبری و به یکی از زیرساخت های مهم برخی از کسب و کارهای نو تبدیل شود. 
وی با اشاره به ظهور مفهوم جدیدی به نام GNSS افزود: سامانه های RTK علاوه بر کاربرد در فناوری های نوظهور می توانند این امکان را به کاربران بدهند که با دقت سانتیمتری و در لحظه نقشه برداری کنند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بیان کرد: در حال حاضر شهرداری مشهد نیز با داشتن پنج ایستگاه فعال RTK، در محدوده سه شهرستان مشهد، بینالود و چناران، این خدمت را ارائه می دهد. از سوی دیگر، بدلیل الزام تهیه و تحویل نقشه ازبیلت در بسیاری از پروژه های عمرانی شهرداری، از این ظرفیت می توان جهت به هنگام سازی نقشه شهر مشهد استفاده کرد.
سمیعی خاطرنشان کرد: در همین راستا دوره آموزشی تهیه نقشه های ازبیلت پروژه های عمرانی بوسیله RTK با حضور حدود 300 نفر از کارشناسان، رؤسای ادارت و ناظرین پروژه های عمرانی شهرداری مشهد در محل کارخانه نوآوری برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار