بیشترین تردد زائران سمنانی برای تشرف به کربلای معلا از مرز مهران است

مدیر حج و زیارت سمنان گفت: بیشترین تردد مردم این استان برای خروج از ایران و شرکت در آیین بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی مرز مهران و با خودروی شخصی است.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷ 18 August 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا، قدرت الله چتری روز یکشنبه افزود: ۶ نقطه مختلف جمهوری اسلامی ایران برای ورود به کشور عراق و تشرف به کربلای معلی مهیاسازی شده است که مردم سمنان از مرز مهران بیشتر استقبال کردند.

وی اضافه کرد: شرایط ورود زائران اربعین حسینی به کشور عراق از طریق ۶ مرز «مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، باشماق، تمرچین» فراهم است و محدودیتی در مرز‌ها برای زائران اربعین حسینی سمنان وجود ندارد.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات ثبت شده در سامانه مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه (سماح) ۴۵ درصد زائران سمنانی وسیله نقلیه عمومی اتوبوس و ۵۱ درصد خودروی شخصی را برای تشرف به کربلای معلی انتخاب کردند.

مدیر حج و زیارت سمنان گفت: درصد کمی از زائران این استان با هواپیما و تاکسی خود را به کربلای معلی و شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی می‌رسانند.

چتری اظهار کرد: سمنانی‌ها بدون هیچ محدودیتی با انتخاب وسیله نقلیه و مرز مدنظر خود در سامانه می‌توانند از جمهوری اسلامی ایران خارج و برای شرکت در آیین اربعین حسینی وارد کربلا شوند.

بیشترین تردد زائران سمنانی برای تشرف به کربلای معلا از مرز مهران است

مدیر حج و زیارت سمنان گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون بیش از ۲۹ هزار و ۳۰۰ نفر از این استان برای سفر به عتبات عالیات در ایام محرم و صفر ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زائران اربعین حسینی از شانزدهم مرداد ۱۴۰۳ مصادف با یکم ماه صفر می‌توانستند مسافرت خود را به عراق برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی آغاز کنند و طبق پیش‌بینی‌ها ارایه خدمات از سوی موکب‌ها تا یک هفته بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

مرز‌های قابل تردد برای پیوستن به زائران پیاده‌روی اربعین

فاصله مرز مهران در استان ایلام تا تهران ۷۶۶ کیلومتر، تا شهر ایلام ۸۷ کیلومتر، تا کربلا ۲۷۹ کیلومتر و تا نجف ۳۰۳ کیلومتر است. تردد از مرز مهران در اربعین حسینی به‌صورت شبانه‌روزی است و پس از گذر از مرز مهران، زائران باید از شهر‌های بدره، کوت، نعمانیه، شوملی و دیوانیه عبور کنند تا به شهر نجف برسند.

فاصله مرز شلمچه در شهرستان خرمشهر استان خوزستان تا تهران ۹۲۰ کیلومتر، تا خرمشهر ۱۷ کیلومتر، تا کربلا ۵۴۹ کیلومتر و تا نجف ۴۶۰ کیلومتر است. زائران پس از گذر از مرز شلمچه باید از منطقه شلمچه و تنومه در عراق عبور کرده و وارد شهر بصره شده و پس از گذر از شهر سماوه به شهر نجف برسند.

فاصله مرز جذابه در شهر بستان شهرستان دشت آزادگان استان خوزستان تا تهران ۷۶۶ کیلومتر، تا شهر ایلام ۸۷ کیلومتر، تا کربلا ۲۷۹ کیلومتر و تا نجف ۳۰۳ کیلومتر است. زائران پس از گذر از مرز چذابه باید از شهر‌های العماره، فجر، دیوانیه، شافعیه، و شامیه عبور کنند تا خود را به شهر نجف برسانند.

فاصله مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه تا تهران ۶۹۳ کیلومتر، تا کربلا ۳۰۰ کیلومتر و تا نجف ۳۸۰ کیلومتر است و زائران می‌توانند با گذر از مرز خسروی و عبور از شهر‌های خانقین، مقدادیه، بعقوبه می‌توانند به بغداد، کاظمینف کربلا و سپس نجف اشرف بروند.

فاصله مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی تا تهران ۷۴۷ کیلومتر، تا کربلا ۶۴۵ کیلومتر و تا نجف ۷۱۰ کیلومتر است و زائران پس از گذر از مرز تمرچین و عبور از شهر‌های حاج عمران، چومان، سوران، اربیل می‌توانند خود را به ترتیب به شهر‌های سامرا، بغداد و کربلا و سپس شهر نجف برسانند.

فاصله مرز باشماق ین مرز در شهرستان مریوان استان کردستان تا تهران ۶۱۷ کیلومتر، تا کربلا ۴۶۳ کیلومتر و تا نجف ۵۴۸ کیلومتر است و افراد پس از گذر از مرز باشماق باید از شهر‌های پنجوین، سلیمانیه، چمچمال، کرکوک، طوزخورماتو، منطقه حسینیه، بغداد و کربلا عبور کرد تا به شهر نجف برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار