هشدار پلیس فتا

کلاهبرداران در کمین مسافران اربعین

پلیس فتا گلستان در آستانه اربعین با انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص کلاهبرداری به بهانه تورهای مسافرتی و زیارتی هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۵ 17 August 2024

به گزارش «تابناک گلستان»سعید تجری رئیس پلیس فتا گلستان با اشاره به نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی و افزایش تعداد زائران کربلا، هشدار داد: موج جدیدی از کلاهبرداری‌های اینترنتی در راه است و متقاضیان می بایست برای ثبت‌نام تنها از سامانه سماح استفاده کرده و به تبلیغات فریبنده فضای مجازی اعتماد نکنند.

سرهنگ تجری افزود: کلاهبردار ان با درج تبلیغات دروغین در سایت‌های مختلف مبنی بر اعزام متقاضیان وسفر به اماکن مذهبی و متبرکه عتبات عالیات و با ارائه پکیج‌های رفاهی و خدماتی دروغین و ... نسبت به فریب متقاضیان اقدام می‌کنند و پس از دریافت هرگونه مبالغ تحت عنوان بیعانه و یا تسویه صورت حساب قبل از اعزام به سفر، پاسخگوی تعهدات خود نخواهند بود.

رئیس پلیس فتا گلستان بیان داشت:  مجرمان اینترنتی با ارسال لینک های جعلی و نصب بد افزار بر روی تلفن همراه کاربران، اطلاعات بانکی آنان را سرقت می‌کنند و کاربران باید هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت کرده و از درگاه های مورد اعتماد استفاده کنند.

تجری گفت:هوشیاری و دقت شهروندان در این ایام می‌تواند از وقوع بسیاری از جرایم سایبری جلوگیری نماید و رعایت نکات ایمنی، سفری امن و بدون نگرانی را برای زائران رقم بزند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان در پایان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از موارد مشکوک و بروز هرگونه مشکل بلافاصله و در کمترین زمان ممکن مراتب را از طریق تماس با ۰۹۶۳۸۰به پلیس اطلاع داده و یا به سایت پلیس فتا به نشانی www.fata.gov.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار