هر مسجدی باید یک قطب فرهنگی باشد / تقوا پایه و ریشه مسجد است

کد خبر: ۱۱۸۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶ 14 August 2024
هر مسجدی باید یک قطب فرهنگی باشد / تقوا پایه و ریشه مسجد است

 

 
به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران تقوا را از پایه‌های مسجد دانست و گفت: هر مسجدی باید یک کمیته امداد، بهزیستی و یا یک دانشگاه و قطب فرهنگی باشد.
 
بر اساس گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در همایش استانی روز جهانی مسجد که در امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد، اظهار کرد: مسجد خانه خداست و به دست کسی سپرده شده که محبوب اوست، بنابراین قیم مسجد شدن افتخار است.
 
وی با بیان اینکه امام جماعت کلیددار خانه خداست، افزود: خداوند مسجد را رفعت بخشیده، از مسجد به آسمان می‌توان رفت پس ریشه آن باید محکم باشد، بنیان مسجد تقواست، بانیان مسجد در بخش‌های مختلف نیز باید اخلاص و تقوا داشته باشند.
 
آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: نمازگزاران، هیات امنا، امام جماعت، خدام، پایگاه مقاومت و... در مسجد هر چه باتقواتر باشند نفوذ اجتماعی مسجد بیشتر می‌تواند شود، پیوند تقوا با مسجد باهم رفعت را در پی دارد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ما ائمه جماعات اولا باید اخلاص داشته باشیم، در مرحله دوم از افراد باتقوا باید انتخاب کنیم، مسجد از رقابت‌های ناسالم بیرون بیاید، نمازگزاران را باید به تقوا توصیه کنیم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش‌های مختلف مسجد در حوزه‌های برون‌مسجدی همچون در دفاع از مردم غزه و محکومیت ظالمان، ادامه داد: مساجد در شهرها برای تظاهرات و راهپیمایی‌ها باید برنامه داشته باشد.
 
این مسئول بیان کرد: اگر پایه‌های مسجد که تقوا باشد را قوی کرده و مسجد را رفعت ببخشیم خوب است، مسجد همچون کشتی است، باید خلوت شدن مساجد را به‌عنوان یک خطر و آسیب بزرگ روی میز گذاشته و بررسی کنیم.
 
وی تاکید کرد: هر مسجدی باید مهدیه باشد لازم نیست اسمش مهدیه باشد، باید خانه قرآن و عبادت باشد، هر مسجدی باید یک کمیته امداد، بهزیستی و یا یک دانشگاه و قطب فرهنگی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار