استاندار مازندران: روحانیت مبلغ و رسانه کشور است

کد خبر: ۱۱۸۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱ 14 August 2024
استاندار مازندران: روحانیت مبلغ و رسانه کشور است

 

به گزارش تابناک مازندران ، یوسف نوری، استاندار مازندران در همایش نظام روحانیت و مسائل قضایی سیاسی که با حضور معاون قوه قضاییه برگزار شد، اظهار داشت: 

روحانیت همواره پایه‌گذار حرکت‌های عظیم در انقلاب اسلامی بوده است. روحانیت با داشتن جایگاه ویژه خود قوی‌ترین مبلغ و رسانه کشور است و نقش مهمی در روشنگری و تربیت و هدایت جامعه دارد.

یوسف نوری در ادامه یادآور شد: جامعه روحانیت از سال‌های پیش از انقلاب از سال ۱۳۴۱ همواره در صحنه بوده و به دلیل جایگاه موثر در تمامی مناطق کشور در میان مردم حضور داشته و در راهبری انقلاب اسلامی نقش آفرینی مهمی را ایفا نمود.

استاندار بر اهمیت نهاد روحانیت و حوزه علمیه به عنوان بازوان پرتوان و بی‌بدیل در ساختار نظام تاکید و ابراز داشت: رویکرد و کارکرد این نهاد بسیار چشمگیر و اثرگذار بوده است.

وی، همچنین خاطرنشان کرد: حرکت مشروطه‌خواهان برای پیاده‌سازی جریان غربگرا در جامعه با حضور شهید والامقام شیخ فضل الله نوری و آگاهی بخشی و ارتباط قوی ایشان با مردم خنثی شد.

نوری همچنین به موضوع کشف حجاب توسط رضا خان اشاره و بر نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در جلوگیری از غرب زدگی تاکید نمود و گفت: در بزنگاه‌های سیاسی و ایام خطر در برهه‌های مختلف انقلاب نقش روحانیت بی‌بدیل بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار