۲ طرح شهرداری شاهرود سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد/ بهره‌برداری تا دهه فجر

شهردار شاهرود گفت: طرح تقاطع سه سطحی میدان ولایت و طرح پارکینگ طبقاتی خیابان تهران با اعتباری افزون بر سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال براساس پیش‌بینی‌ها تا دهه فجر ۱۴۰۳ افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵ 14 August 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا، محسن احمدی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از چهار طرح در حال اجرای شهرداری شاهرود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تقاطع سه سطحی میدان ولایت شاهرود برای نخستین بار در استان سمنان با اعتبارات شهرداری در حال اجرا است.

وی کاهش تصادف و سانحه‌ها در میدان ولایت را از اهداف اجرای این طرح برشمرد و گفت: عملیات اجرایی پس از طراحی و طی مسیرهای قانونی و همچنین کسب مجوزهای لازم در اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد.

احمدی، زمان اجرای این طرح را ۲۴ ماه پیش‌بینی کرد و افزود: روز شمار برای اجرای طرح نصب شد و اکنون ساخت این مجموعه حدود ۶۷ و نیم درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

افتتاح طرح تقاطع سه سطحی در دهه فجر ۱۴۰۳

شهردار شاهرود تصریح کرد: روند اجرای طرح نشان می‌دهد طی همان زمان‌بندی پیش‌بینی شده و روز شمار تا دهه فجر این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، اجرای این طرح را موجب روان‌سازی ترافیک خواند و ابراز کرد: با اجرای طرح تقاطع سه سطحی میدان ولایت کاهش سانحه و تصادف‌هایی که خسارت جانی و مالی دارد، محقق می‌شود.

این مسوول ادامه داد: قرارداد این طرح با پیمانکار حدود یکهزار و ۸۵۰ میلیارد ریال است که با تعدیل تا ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود.

بهره‌برداری از پارکینگ طبقاتی در هفته حمل و نقل

شهردار شاهرود به اجرای طرح پارکینگ طبقاتی خیابان تهران اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته مسیر طولانی تملک این مکان (گاراژ توکل) طی شد و طراحی این مجموعه در قالب پارکینگ طبقاتی با گرفتن مجوزهای لازم و برگزاری مناقصه انجام و عملیات اجرایی آن در ۱۵ آبان ۱۴۰۲ آغاز شد.

وی مدت زمان اجرای این طرح را در گام نخست(فاز) یکسال عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به روند اجرای طرح در آذرماه ۱۴۰۳همزمان با هفته حمل و نقل این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

احمدی تامین پارکینگ برای مرکز شهر را از ویژگی‌های این طرح بیان کرد و گفت: با اجرای این طرح میزان توقف‌ها در مرکز شهر، خیابان‌های تهران، مصلا، شهدا، شهیدصدوقی کاهش یافته و روان‌سازی ترافیک محقق و نیاز شهروندان به شایستگی تامین می‌شود.

گنجایش ۲۶۴ خودرو در پارکینگ طبقاتی شاهرود

وی با اشاره به اینکه یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: گام نخست طرح پارکینگ طبقاتی با حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ مترمربع سطح زیر بنا، گنجایش ۲۶۴ خودرو را دارد.

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه در طبقه همکف این پارکینگ پایانه اتوبوس درون شهری پیش‌بینی شده است، ابراز کرد: بخشی از ایستگاه‌های تاکسی مرکز شهر به این مکان منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون اجرای این طرح حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز امیدواری کرد؛ از این به بعد سرعت اجرای طرح بیشتر شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار