۱۱ موکب کانون‌های مساجد کردستان در مرز باشماق فعال است

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: ۱۱ موکب کانون فرهنگی هنری مساجد استان در راستای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز باشماق فعال است.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸ 13 August 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا؛ بهزاد کیامهر روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همراه و همگام با سایر دستگاه‌ها خدمت رسان و همزمان با حرکت زوار کربلا در اربعین حسینی، اقدام به برپایی موکب می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ موکب از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در جریان کنگره عظیم اربعین حسینی، افزود: سهم استان کردستان از این تعداد، مشارکت ۱۱ کانون فرهنگی و هنری است که با برپایی موکب در مرز باشماق و در کشور عراق به زائران اربعین خدمت رسانی می‌کنند.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان ادامه داد: مواکب حضرت ابوالفضل، شهدای سریش‌آباد، غدیر تا ظهور، باب الحوائج سریش‌آباد، انصار الرسول، عاشقان کربلا، باب الحوائج، ثارالله، سیدالشهداء، عاشقان حسین و خادم حرم از جمله موکب‌هایی است که به همت اعضای کانون‌های مساجد برپا شده‌اند.

وی با تاکید بر نقش مساجد در انتقال مفاهیم و پیام معنوی پیاده‌روی اربعین اضافه کرد: پذیرایی از زوار، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری، برگزاری مسابقات فرهنگی و از جمله فعالیت موکب‌های کانون‌های مساجد استان است.

کیامهر با بیان اینکه مواکب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حمایت‌های مردمی و خیرین دایر شده است، یادآور شد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به اعتبار جایگاه مردمی که دارند در ایام اربعین حسینی، در خدمت زائران حضرت سیدالشهدا (ع) هستند.

وی با اشاره به مشارکت خودجوش اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مناسبت‌های ملی و مذهبی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری ظرفیت قابل توجه و تاثیرگذار مردمی هستند که در کنار سایر جریانات خودجوش مردمی، در تلاش هستند خدمتگزاری شایسته‌ای را به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار