قیمت نان در کردستان افزایش یافت

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: قیمت نان در این استان ۲۵ درصد افزایش یافت و این تغییر نرخ در خبازی‌ها به اجرا درآمده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷ 29 July 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا؛ فرزاد سردارزاده روز دوشنبه اظهار کرد: بعد از درخواست‌های مکرر اتحادیه خبازان مبنی بر افزایش قیمت نان، بررسی و آنالیز قیمت نان براساس دستور و اعلام استانداری در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بر مبنای اسناد و مدارکی که اتحادیه در اختیار این اداره‌کل قرار داد راستی آزمایی‌ها و کار‌های کارشناسی در رابطه با آن انجام و سپس افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان در استان مصوب شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: قیمت نان پیشنهادی از سوی اتحادیه متناسب با وضعیت استان نبود لذا کارشناسان اداره‌کل صمت با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی و همچنین حمایت از خبازان، قیمت مطلوبی را تعیین کردندکه این نرخ در جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی مصوب شد.

سردارزاده اعلام کرد: قیمت نان لواش ماشینی یارانه‌ای نوع یک با وزن چانه ۱۶۰ گرم و نان لواش ماشینی یارانه‌ای نوع ۲ با وزن چانه ۱۴۰ گرم از چهار هزار ریال به پنج هزار ریال افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: قیمت سنگک سنتی یارانه‌ای نوع یک با وزن چانه ۶۲۵ گرم از ۱۷ هزار ریال به ۲۱ هزار ریال و سنگک سنتی یارانه‌ای نوع ۲ با وزن چانه ۶۲۵ گرم از۲۰ هزار ریال به ۲۵ هزار ریال افزایش یافت.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: قیمت سنگک ماشینی یارانه نوع یک (کیلویی فروشی) از ۳۸ هزار و ۳۰۰ ریال به ۴۷ هزار و ۵۰۰ و نان سنگک ماشینی یارانه‌ای نوع ۲ از ۴۴ هزار ریال به ۵۵ هزار ریال رسید.

سردارزاده اضافه کرد: نان تافتون سنتی یارانه‌ای نوع یک با وزن چانه ۲۵۰ گرم از هفت هزار ریال به هشت هزار و ۷۵۰، نان تافتون ماشینی یارانه‌ای نوع ۲ با وزن چانه ۲۸۰ گرم از هفت هزار ریال به هشت هزار و ۷۵۰ریال و نان بربری یارانه روستایی نوع یک بدون کنجد با وزن چانه ۴۵۰ گرم از ۱۴ هزار ریال به ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال افزایش یافت.

وی ادامه داد: قیمت نان بربری یارانه نوع ۲ بدون کنجد با وزن چانه ۴۵۰ گرم از ۱۵ هزار ریال به ۱۸ هزار و ۷۵۰ ریال رسید.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: قیمت‌های نان اعلام شده از چهارم مرداد سال جاری در دستگاه پوز موجود در نانوایی‌ها ثبت شده و هیچ کدام از خبازان نمی‌توانند بیشتر از این قیمت را از مردم دریافت کنند.

سردارزاده بر توجه و دقت مردم به قیمت نان دریافت شده از سوی خبازان تاکید کرد و گفت: قیمت هر نایلون هم پنج هزار ریال در این دستگاه ثبت شده و شهروندان هوشیار باشند بیش از این مبلغ از آنها دریافت نشود و در صورت مشاهده هر گونه گران فروشی با سامانه ۱۲۴ تماس یا به ادارات صمت در شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

وی یادآور شد: قیمت هر کلانه (نان سنتی در استان) با روغن ۱۰۰ هزار ریال و بدون روغن ۸۰ هزار ریال مصوب شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: قیمت نان سنگک و بربری آزادپز هم حدود یک ماه پیش به ترتیب ۱۰۰ هزار ریال و ۷۰ هزار ریال مصوب و اجرایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار