۸۹۰ میلیارد ریال از محل «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» در سمنان تامین شد

مدیرکل امور مالیاتی سمنان گفت: ۸۹۰ میلیارد ریال با همراهی مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم در قالب طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» برای اجرای طرح‌های عمرانی این استان تامین شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶ 13 August 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا، علی حسین‌پور روز سه‌شنبه با اشاره به مصوبه هیات وزیران و تصویب آیین‌نامه مربوط به تعیین محل هزینه‌کرد مالیات در فرم تبصره ۱۰۰ توسط مودی افزود: ۳۵ طرح عمرانی، بهداشتی و آموزشی از سمنان در طرح نشان مالیات گنجانده شده بود.

وی ادامه داد: میزان اعتبار مورد نیاز برای ۳۵ طرح پیشنهادی به مودیان مالیاتی مشمول ماده ۱۰۰ در حدود یکهزار و ۸۰۵ میلیارد ریال بود که ۸۹۰ میلیارد ریال از این محل تامین شد.

مدیر کل امور مالیاتی سمنان اظهار کرد: پنج‌هزار و ۲۳۲ مودی مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم در طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» مشارکت کردند.

وی اضافه کرد: مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم تا پانزدهم مرداد ۱۴۰۳ برای تسلیم اظهارنامه و تعیین محل هزینه‌کرد مالیات خود در سمنان مهلت داشتند.

حسین‌پور بیان کرد: ایجاد شفافیت و آگاهی مؤدیان نسبت به محل مصرف مالیات پرداختی از عوامل موثر در جامعه‌پذیرکردن امر مالیات‌ستانی و تمکین مودیان در پرداخت مالیات است.

وی تصریح کرد: طرح‌ها طبق ضوابط قانونی و در چهارچوب معین توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از تمامی استان‌ها انتخاب و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شدند.

حسن‌پور اظهار کرد: شرط اساسی قرارگیری طرح در فهرست طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» در راستای مردمی کردن اقتصاد و همچنین آگاهی مردم از نحوه هزینه کرد مالیات‌های پرداختی، دربرگیری و برخورداری حداکثر منافع عمومی و طرح‌هایی بود که تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند.

به گفته وی، ساخت ساختمان آموزش و پرورش مهدیشهر، تامین آب آشامیدنی روستا‌های مجتمع جنوب سمنان سنرد و کهک، مجتمع قلعه بالا بیارجمند، رودبارک، محمدآباد میامی، قدس، راهنجان، ابر، حاجی‌آباد، کندو، علاء، شلی، فولادمحله، مومن‌آباد، چاشم و عبدالله‌آباد از جمله طرح‌های پیشنهادی به مودیان مالیاتی مشمول ماده ۱۰۰ در این استان بود که به طور کامل از محل این طرح تامین اعتبار شد.

مدیرکل امور مالیاتی سمنان گفت: تکمیل ایستگاه اقلیم شناسی قصر بهرام، ساخت و تکمیل مراکز بهداشتی شهری آرادان، ساخت پایگاه امداد جاده‌ای دامغان (جندق)، ساخت دفتر کتابخانه سیار روستایی گرمسار، ساخت آموزشگاه ۲ کلاسه امروان امیر آباد دامغان، حفر و تجهیز یک حلقه چاه در شهر دیباج و جابجایی، حفر و تجهیز چهار حلقه چاه در سمنان از دیگر طرح‌های مشمول طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» است که اعتبار مورد نیاز از این محل تامین شد.

مودیان و فعالان اقتصادی سمنان ۴۳ هزار میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۲ مالیات پرداخت کردند که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۶۰ درصد بیشتر بود.

یک درصد مالیات سلامت به حساب وزارت بهداشت و ۲۷ صدم از ۹ درصد ارزش افزوده هم به حساب وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش واریز می‌شود که انتظار می‌رود مدیران استانی پیگیری تخصیص این اعتبارات و هزینه‌کرد در محل دریافت مالیات باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار