۲۵ هزار نفر برای حضور در اربعین از استان سمنان نام نویسی کردند

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از نام نویسی ۲۵ هزار و ۴۱۸ نفر از سراسر استان برای حضور در اربعین سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳ 13 August 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از مهر، قدرت الله چتری در جمع خبرنگاران همزمان با صبح سه شنبه به میزبانی حج و زیارت سمنان از نام نویسی ۲۵ هزار و ۴۱۸ نفر در سامانه اعزام زائران اربعین استان خبر داد.

وی با بیان اینکه شاهرود با هشت هزار و ۱۰۳ نفر بیشترین زائر استان سمنان را دارد، تاکید کرد: سمنان هفت هزار و ۵۵۸ زائر، دامغان چهار هزار و ۱۱۸ نفر و گرمسار یک هزار و ۵۶۵ نفر را به اربعین امسال اعزام می‌کند همچنین بیش از ۸۰ درصد از زائران استان سمنان مرز مهران را برای عبور و حضور در کشور عراق انتخاب کرده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه کسانی که وجه را واریز کنند، مورد ثبت نام نهایی قرار خواهند گرفت، تاکید کرد: تقریباً دو سوم داوطلبان حضور در اربعین امسال از مرز مهران و مابفی از شلمچه، خسروی و مرز هوایی و چذابه و تمرچین و … سفر خود را ادامه خواهند داد.

چتری با بیان اینکه ۵۰ درصداز زائران اربعین حسینی استان سمنان با اتوبوس سفر خواهند کرد، گفت: خودروی شخصی بعد از اتوبوس بیشترین متقاضی را در بین زائران استان دارد و بعد از آن هواپیما، تاکسی و مینی بوس خواهد بود.

وی با بیان اینکه سه نوع بسته بیمه‌ای نیز در زمان نام نویسی اربعین وجود دارد که زائران باید یکی از انتخاب کنند، بسته‌های اول و سوم با ۹۰ درصد بیشترین استقبال را در بین زائران داشتند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه تعداد ثبت نام بر اساس تاریخ درخواستی نیز از سامانه قابل استحصال است، گفت: روز‌های بیست و چهارم و بیست و پنجم مرداد ماه بیشترین میزان متقاضی را برای اعزام زائران استان سمنان به خود اختصاص داده است.

چتری همچنین گفت: روز‌های پنجم و پانزدهم مرداد ماه سال جاری نیز با فراوانی حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر در هر روز، بیشترین میزان واریز وجه توسط زائران استان سمنان در سامانه حج و زیارت برای سفر اربعین بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار