۱۷۰ واحد تولیدی راکد استان بوشهر احیا شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: ۱۷۰ واحد تولیدی راکد در بخش‌های صنعتی و کشاورزی این استان در دولت سیزدهم احیا شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶ 13 August 2024

به گزارش «تابناک بوشهر» به نقل از ایرنا، علی باستین در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت ۷۴۹ فقره جواز تاسیس در بخش صنعت با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۷۰ هزار میلیارد ریال صادر شده است.
 
وی افزود: در سه سال گذشته پروانه بهره‌برداری ۱۴۳ واحد صنعتی و تولیدی استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۹۴ هزار میلیارد ریال صادر شد.
 
باستین ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تا خرداد ماه سال ۱۴۰۳ تعداد هفت فقره پروانه بهره‌برداری معدنی با سرمایه ۲۲۶ میلیارد ریال و اشتغال ۵۴ نفر در استان بوشهر صادر شده است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۵۴۷ میلیون تن محصولات پالایشگاهی و ۸۱ میلیون تن محصولات پتروشیمی در استان بوشهر تولید شد.
 
وی با اشاره به اخذ مجوز خوراک نفت خام به ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز توسط وزارت نفت برای راه‌اندازی پالایشگاه در منطقه ویژه شمال استان بوشهر یادآور شد: در این راستا روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب گاز متان برای طرح‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان توسط وزارت نفت اختصاص یافت.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر از بهره‌برداری نخستین واحد جوجه‌کشی جنوب کشور در استان بوشهر خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با ظرفیت ۱۷ میلیون قطعه جوجه در سال و توسعه آن به ۲۵ میلیون قطعه در استان بوشهر افتتاح شد.
 
باستین بیان کرد: راه‌اندازی بزرگترین واحد پرواربندی صنعتی گوساله در جنوب کشور با ظرفیت ۳ هزار راس، افزایش ظرفیت واحدهای پرواربندی گوساله و عرضه ۱۸ هزار رأس گوساله پرواری به بازار کشور و راه‌اندازی ۲ واحد پرورش مرغ مادر گوشتی در بوشهر با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه و بی‌نیاز شدن استان از تولید تخم مرغ نطفه‌دار از دیگر فعالیت‌های این حوزه در دولت سیزدهم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار