اخبار کامل انتظامی مازندران در ۲۳ مرداد ماه

کد خبر: ۱۱۸۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹ 13 August 2024
اخبار کامل انتظامی مازندران در ۲۳ مرداد ماه

 

به گزارش تابناک مازندران، خبرهای انتظامی مورخ 23 مرداد ماه جهت انتشار تقدیم حضور می گردد. 

 
----------------------------------------------------------------------------------------------------
 
بکارگيري مشمولان غايب بالاي 8 سال در طرح انصار
 
 معاون وظيفه عمومي فرماندهی انتظامی مازندران از اجراي طرح فراخوان و بکارگيري مشمولان غايب بالاي 8 سال در طرح انصار توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خبر داد .
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ محمدرضا کريم پور در تشريح اين خبر، گفت: برابر تدابير و ابلاغ ستاد کل نيروهاي مسلح و در راستاي تعيين تکليف مشمولان غايب بالاي 8 سال مقرر گرديد، کليه مشمولان داراي 8 سال غيبت و بالاتر در طرح انصار سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بکارگيري شوند .
 
معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان مازندران، تصريح کرد: از آنجايي که اسامي مشمولان غايب بالاي 8  سال به معاونت نيروي انساني سپاه پاسداران ارسال و در سامانه داخلي سپاه بارگذاري شده است نيازي به مراجعه مشمولان اين طرح به معاونت وظيفه عمومي نبوده و شخصا مي توانند براي تعيين وضعيت خدمتي خود به معاونت نيروي انساني سپاه پاسدارن در استان و يا شهرستان هاي محل سکونت خود مراجعه کنند .
 
سرهنگ کريم پور از جمله مزاياي اين طرح را انعطاف در مدت حضور و انتخاب ساعت حضور در محل کار به صورت توافقي(تمام وقت ،نيمه وقت ،پاره وقت)،  محاسبه واعطاء يک روز کسر خدمت به ازاي هر هشت و نيم ساعت همکاري ،انعطاف در مدت خدمت وظيفه عمومي (14 تا 21 ماه، بخشش اضاف خدمت سنواتي، رفع غيبت مشمول پس از به کار گيري و ثبت گزينه مشمول طرح انصار توسط سپاه پاسداران در سامانه وظيفه عمومي عنوان کرد .
 
وي از ديگر مزاياي اين طرح را امکان خروج از کشور براي سفرهاي زيارتي عتبات عاليات وحج با هماهنگي حفاطت اطلاعات سپاه استاني، حذف 2ماه آموزش شبانه روزي ، به کارگيري مشمولان طرح، متناسب با تخصص ،مهارت و توانمندي افراد و حضور در محل خدمت با لباس شخصي، انجام خدمت در حوزه ها و نواحي مقامت، سپاه هاي شهرستاني و استان محل سکونت، اشتغال به کار و زندگي روزمره ، همزمان با انجام خدمت در طرح انصار و رفع موانع بيمه تامين اجتماعي توسط کارفرمايان پس از به کارگيري در طرح برشمرد.
 
معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان مازندران در خاتمه اظهار داشت: مشمولان اين طرح از امتيازات کسر خدمت تاهل به مدت2ماه ، فرزند اول به مدت 3ماه ، فرزند دوم به مدت 4ماه و فرزند سوم به مدت 5 ماه و همچنين  کسر خدمت عضويت در بسيج بابت فعاليت هاي قبل از خدمت ورود به غيبت ،کسري سابقه ايثارگري والدين اعم از خدمت در جبهه يا جانبازي برخوردار خواهند شد .
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
مروري بر دلايل رفتارهاي تهاجمي در رانندگي 
 
ارائه الگوهاي مطلوب رانندگي و آشنا كردن نوجوانان و جوانان با ويژگي‌هاي يك راننده خوب، مي‌تواند از روش هاي مؤثر در پيشگيري از رانندگي‌هاي تهاجمي و بروز حوادث رانندگي در جامعه باشد.
 
كودكان و نوجوانان سال ها قبل از آن كه واجد شرايط قانوني رانندگي شوند، به تدريج با رفتارهاي كلامي و غيركلامي الگوهاي مختلف بزرگسالان هنگام رانندگي آشنا مي‌شوند و بستر اصلي پديد آمدن رفتارهاي مطلوب يا نامطلوب در رانندگي از همان دوران شكل مي‌گيرد.
 
آنها تا قبل از رسيدن به سن قانوني رانندگي ، هزاران بار نحوه رفتار كلامي و غيركلامي راننده‌هاي ديگر را مشاهده مي‌كنند و رفتارهاي پدرها و مادرها ، نزديكان و آشنايان ، راننده هاي تاكسي ، راننده هاي سواري ، ميني بوس ، اتوبوس ، سرويس مهدكودك‌ها و كودكستان‌ها و مدارس ، راننده‌هاي نيروي انتظامي ، راننده‌هاي خدماتي و امدادي ، دولتي و شركتي ، راننده‌هاي مسابقات اتومبيل‌راني ، راننده‌هاي بازي‌هاي كامپيوتري و رانندگي فيلم هاي تلويزيوني و سينمايي را به دقت زير نظر دارند و اين رفتارها را با افكار كودكانه خود مورد بررسي و تجزيه و تحليل قرار مي دهند و الگوهاي رفتاري كه برايشان محبوب تر باشد را به سادگي مي پذيرند.
 
به زبان آوردن واژه هاي ناخوشايند هنگام رانندگي ،‌ واكنش نشان دادن حركتي به رفتار ديگران در رانندگي ، عبور از چراغ قرمز و بي‌اعتنايي به مقررات راهنمايي و رانندگي در مقابل گوش‌هاي شنوا و چشمان نظاره‌گر كودكان و نوجوانان ، زمينه هاي اوليه رانندگي‌هاي تهاجمي را فراهم مي‌كند.
 
 ناهنجاري‌هاي ترافيكي و رفتارهاي نامطلوب در رانندگي ريشه در شكل گيري شخصيت افراد تحت تاثير الگوهاي غلط رانندگي دارد و شكي نيست كه مي بايست ريشه اصلي رانندگي هاي تهاجمي و تخلفات ناشي از آن را در شرايط رواني و خصيصه هاي شخصيتي افراد متخلف جستجو كرد.
 
مسدود نمودن مسير حركت سايرين، بوق زدن هنگام توقف پشت چراغ قرمز و ايخاد فشار رواني به پليس و ساير رانندگان، تهديد كردن ديگران يا فرياد زدن بر سر راننده هاي ديگر، توقف در وسط خيابان و درگير شدن با ديگران، ترساندن راننده هاي ديگر با حركت‌هاي مارپيچي خطرناك، رانندگي در حالت مستي ، سرعت سرسام آور ‏‏، حمله به ديگران ، ايجاد تصادفات عمدي و... از جمله منش قدرت طلبي و زور مداري به شمار مي روند که مي توانند باعث اذيت و آزار ديگران در رانندگي شوند .
 
در پايان ذکر اين نکته قابل ذکر است که ارائه الگوهاي مطلوب رانندگي و آشنا كردن نوجوانان و جوانان با ويژگي‌هاي يك راننده خوب، مي‌تواند از روش هاي مؤثر در پيشگيري از رانندگي‌هاي تهاجمي و بروز حوادث رانندگي در جامعه باشد و  براي مقابله با رانندگي‌هاي تهاجمي مي بايست از روش هاي روان شناختي و مباني تغيير رفتار بهره گرفت و اعمال قانون و صدور برگه اخطار به تنهايي نمي تواند كارساز باشد.
 
گردآورنده: سرهنگ نصرالله  بيگلري – رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان مازندران
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
کشف 9 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري 
 
فرمانده انتظامي شهرستان ساري از کشف 9 تن چوب جنگلي قاچاق و توقيف يک خودروي کاميون در اين شهرستان خبر داد. 
 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبداله حسن زاده" با اعلام اين خبر گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده هاي جنگلي، ماموران پاسگاه رودپي  در مسير حوزه استحفاظي به يک خودروي کاميون حامل چوب مشکوک شدند.
 
وي، افزود: ماموران خودروي مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن 9 تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غير مجاز از جنگل هاي شهرستان برداشت شده بود ،کشف کردند.
 
فرمانده انتظامي شهرستان ساري، تصريح کرد: راننده خودرو پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان ساري تحويل داده شد.
 
سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلي، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
توقيف خودروي حامل کالاي قاچاق در بابلسر
 
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان از کشف 5 ميليارد ريالي مواد مخاني و نوشيدني هاي غيرمجاز از يک خودروي نيسان در بابلسر، خبرداد.
 
سرهنگ "محمدمحمدپور" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري پليس، در اجراي طرح برخورد با خودروهاي شوتي و حامل کالاي قاچاق ماموران پليس امنيت اقتصادي با انجام اقدامات اطلاعاتي موفق به شناسايي يک خودروي حامل کالاي قاچاق در شهرستان بابلسر شدند .
 
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان ، تصريح کرد: ماموران خودروي مورد نظر را حين تردد در شهرستان بابلسر شناسايي و آن را متوقف کردند .
 
سرهنگ محمدپور از کشف 1300 قوطي نوشيدني و 13000 نخ سيگار قاچاق و فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکي و بهداشتي از خودروي مورد نظر خبر داد و اظهار داشت: بنا به نظر کارشناسان ارزش تقريبي موارد مکشوفه بالغ بر 5 ميليارد ريال برآورد شده است.
 
سرهنگ محمدپور در ادامه از معرفي متهم به مرجع قضائي خبر داد و با بيان اين که مبارزه با قاچاق کالا يكي از اولويت‌هاي اصلي پليس امنيت اقتصادي در برخورد با مفسدان اقتصادي است، افزود: پليس برابر با قانون با هرگونه قانون‌شکني و اخلال در بازار قاطعانه برخورد خواهد کرد .
 
محمدپور در خاتمه خاطرنشان کرد: مردم مي‌توانند در صورت داشتن هرگونه اطلاعاتي در زمينه جرايم اقتصادي، مراتب را از طريق سامانه 110 يا شماره تلفن 096300 به پليس گزارش دهند.
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
کشف 7 فقره سرقت منزل در قائم شهر
 
مازندران-جانشين انتظامي شهرستان قائم شهر از دستگيري سارق حرفه اي و کشف 7 فقره سرقت منزل در اين شهرستان خبر داد. 
 
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ حسن بابايي در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان ، پيگيري موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
 
وي از شناسايي سارق خبر داد و افزود: کارآگاهان پليس آگاهي پس از هماهنگي با مرجع قضايي متهم را در اقدامي غافلگيرانه دستگير کردند .
 
سرهنگ بابايي از اعتراف متهم به 7 فقره سرقت منزل در اين شهرستان خبر داد و بيان داشت : در ادامه تحقيقات پليسي يک مالخر نيز دستگير و متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.
خبر سلمان مهدوی 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار