خاطره ای در رابطه با سردار شهید محمدحسن طوسی مسئول اطلاعات عملیات لشکر ویژه ۲۵ کربلا مازندران

این سطح از تواضع و فروتنی و اخلاق مداری در کنار اقتدار و جدیّت و تدبیر در امور فرماندهی و مدیریت ، الگویی است که فقط و فقط از فرماندهان شهیدمان در دفاع مقدس می توان سراغ گرفت و مشاهده کرد
کد خبر: ۱۱۸۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵ 13 August 2024

خاطره ای در رابطه با سردار شهید محمدحسن طوسی  مسئول اطلاعات عملیات لشکر ویژه ۲۵ کربلا مازندران

 

به گزارش تابناک مازندران ، علی هرمزی یکی از هم‌رزمان سردار شهید طوسی خاطره جالبی از این بزرگمرد شهید تعریف کرد: 
 
هنر مدیریت و فرماندهی از منظر ارزشهای نورانی اسلام
 
غروب یکی از روزهای پائیز ۱۳۶۴ بود ، پس از اتمام مداوای نسبی از مجرویت و ترخیص از بیمارستان جهت استراحت پزشکی به مرخصی نرفتم و در همان پایگاه شهید بهشتی چند روزی استراحت نموده و دوران نقاهت را گذراندم ، یکی دو روزی بود در صدد این بودم هر یک از نیروهاییکه به منطقه استقرار محور ۳ واقع در هورالعظیم می روند ، با او همسفر بشوم ‌.
تا اینکه یک روز قبل از نماز مغرب و عشاء ، مسئول واحد اطلاعات عملیات لشکر ، شهید عزیزطوسی شخصاً آمدند به اتاقی که بودم ، با روی گشاده و برخوردی بسیار با مهر و عطوفت و خودمانی ، و بعد از احوال پرسی خیلی صمیمی ، اول جویای حالم شدند بعد فرمودند :
[ آقای .....‌ اگه حالت مناسبه و می خوای بری به هور و محور ، من بعد از نماز مغرب و عشاء حرکت میکنم ، آماده باش برویم ] .
آن شب بعد از نماز و صرف شام مختصر فقط بنده در معیّت فرمانده عزیزم شهید طوسی ، با خودروی تویوتا وانت ، بیش از دو ساعت تا مقصد هم صحبت بودیم . شرم و حیا مانع می شد تا صحبت کنم بعضاً فقط جوابگو بودم ، و اکثر مواقع ایشان سر صحبت را باز می کردند و از وضعیت بنده و منطقه سوال و گاهی هم از جنگ و بعضاً خاطرات خودشان صحبت می کردند ، برخورد و لحن بیان ایشان آنقدر گرم و صمیمی بود ، یقین دارم اگه یکی از معاونین ایشان هم آن لحظه به جای بنده بودند ، ایشان همانطور برخورد می داشتند که با بنده برخورد کردند .
 
این در حالیست که حقیر یک بسیجی ساده بی نام و نشان و یک نوجوان ۱۶ ساله که تازه دو ماه به واحد اطلاعات عملیات لشکر آمده بودم .
 
این سطح از تواضع و فروتنی و اخلاق مداری در کنار اقتدار و جدیّت و تدبیر در امور فرماندهی و مدیریت ، الگویی است که فقط و فقط از فرماندهان شهیدمان در دفاع مقدس می توان سراغ گرفت و مشاهده کرد .
 شهید طوسی عزیز مصداق بارز و برجسته ی حکومت و فرماندهی بر قلبها بودند .
 
شهدای عزیز ما بر اساس تربیت صحیح دینی و انسانی سیره و مرامشان  برگرفته از سیره ی نبوی و سیرت علوی بود و سرّ عزت و سرافرازی و توفیقات آنان همین اخلاق و سیره ی نورانی الهی بود که تا ابد درس و چراغ راه هدایت عاشقان و تشنگان حق و حقیقت شد .
 
یادشان گرامی ، نامشان تا ابد زنده و سیره و مرامشان جاودانه باد .
 
راوی : علی هرمزی ، نیروی محور ۳ واحد اطلاعات عملیات ل . و . ۲۵ ‌ کربلا
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار