نام‌نویسی بیش‌از ۴۰ هزار نفر از استان بوشهر برای شرکت در پیاده روی اربعین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تا کنون بیش از ۴۰ هزار نفر از استان بوشهر برای شرکت در پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲ 12 August 2024

به گزارش «تابناک بوشهر» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، اکبر پورات در نشست ستاد اربعین حسینی با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و اربعین حسینی، بیان کرد: ستاد اربعین استان با حضور تمام روسای کمیته‌ها و مدیران مرتبط تاکنون ۴ جلسه با ۴۵ مصوبه داشته که از جمله این مصوبات می‌توان به تامین برنج، شکر، آرد، گوشت و مرغ موکب‌ها و اختصاص سهمیه لاستیک و روغن برای کامیون‌ها و اتوبوس‌هایی که در مراسم اربعین فعالیت دارند، بوده است.
وی همچنین گفت: تسریع در صدور گذرنامه زائران اربعین از سوی فراجا در دستور کار قرار گرفته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر معین استان خوزستان در مراسم اربعین است، افزود: خودرو‌های آتش نشانی، امدادی، آبفا، اتفاقات برق و دفع پسماند خدمات شهری از استان بوشهر در شلمچه مستقر خواهند شد.
وی همچین گفت: پیگیری لازم برای ساخت و تکمیل دو سوله در محل موکب‌های استان با مدیریت ستاد بازسازی و عتبات عالیات استان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با همکاری سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی، پتروشیمی‌های مستقر در استان و سازمان برنامه و بودجه استان در حال انجام است.
پورات گفت: تا کنون ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران عتبات عالیات از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در استان تامین شده است.
وی اضافه کرد: امسال ۷ موکب درمانی و ۱۶۰ نفر پزشک و بهیار به همراه دارو و تجهیزات پزشکی از استان بوشهر، خدمات رسانی به زائران اربعین را انجام خواهند داد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: همچنین ۵ ناوگان امدادی اورژانس شامل آمبولانس و اتوبوس آمبولانس از استان بوشهر به مرز شلمچه اعزام خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار