۴۱۳ کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف در کردستان معدوم شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی سه روز گذشته، ۵۸۰ بازرسی بهداشت محیط از مراکز تهیه غذا، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی استان انجام و ۴۱۳ کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف کشف و معدوم شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲ 09 August 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا؛ فرزام بیدارپور روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی سه روز گذشته ۷۷۱ مورد کلرسنجی، ۷۰ نمونه برداری از آب آشامیدنی، ۵۸۴ سنجش با دستگاه‌های پرتابل و ۱۱۸ مورد آموزش به خادمین و متصدیان مراکز و مواکب توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه انجام شد.
 
وی افزود: با توجه به اهمیت کنترل عوامل محیطی به ویژه آب و غذای زائرین اربعین حسینی با هماهنگی کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان در قالب تیم سلامت مرکز پزشکی، ۲۲ کارشناس بهداشت محیط به مرز باشماق اعزام شدند.
 
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: یک کارشناس بهداشت محیط به صورت ثابت در مرز باشماق مستقر است و کارشناسان در قالب تیم‌های ۲ نفره به صورت شیفت صبح و عصر در مرز حضور خواهند داشت.
 
بیدارپور از مستقر شدن ۲ کارشناس بهداشت محیط در ستاد مرکز بهداشت مریوان برای نظارت بر محیط خبر داد و گفت‌: ۱۶ نفر در قالب تیم‌های ۲ نفره برای نظارت بر موکب ها، محل‌های اسکان و ایستگاه‌های صلواتی فعالیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار