۶ منطقه مرزی پذیرای زائران سمنان برای ورود به کشور عراق است

مدیر حج و زیارت سمنان با اشاره به مهیاسازی ورود به کشور عراق از ۶ نقطه مختلف جمهوری اسلامی ایران، گفت: محدودیتی در مرز‌ها برای زائران اربعین حسینی این استان برای ورود به کشور عراق وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳ 09 August 2024
قدرت الله چتری روز جمعه افزود: شرایط ورود زائران اربعین حسینی به کشور عراق از طریق ۶ مرز «مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، باشماق، تمرچین» فراهم است.
 
فاصله مرز مهران در استان ایلام تا تهران ۷۶۶ کیلومتر، تا شهر ایلام ۸۷ کیلومتر، تا کربلا ۲۷۹ کیلومتر و تا نجف ۳۰۳ کیلومتر است. تردد از مرز مهران در اربعین حسینی به‌صورت شبانه‌روزی است و پس از گذر از مرز مهران، زائران باید از شهر‌های بدره، کوت، نعمانیه، شوملی و دیوانیه عبور کنند تا به شهر نجف برسند.
 
فاصله مرز شلمچه در شهرستان خرمشهر استان خوزستان تا تهران ۹۲۰ کیلومتر، تا خرمشهر ۱۷ کیلومتر، تا کربلا ۵۴۹ کیلومتر و تا نجف ۴۶۰ کیلومتر است. زائران پس از گذر از مرز شلمچه باید از منطقه شلمچه و تنومه در عراق عبور کرده و وارد شهر بصره شده و پس از گذر از شهر سماوه به شهر نجف برسند.
 
فاصله مرز جذابه در شهر بستان شهرستان دشت آزادگان استان خوزستان تا تهران ۷۶۶ کیلومتر، تا شهر ایلام ۸۷ کیلومتر، تا کربلا ۲۷۹ کیلومتر و تا نجف ۳۰۳ کیلومتر است. زائران پس از گذر از مرز چذابه باید از شهر‌های العماره، فجر، دیوانیه، شافعیه، و شامیه عبور کنند تا خود را به شهر نجف برسانند.
 
فاصله مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه تا تهران ۶۹۳ کیلومتر، تا کربلا ۳۰۰ کیلومتر و تا نجف ۳۸۰ کیلومتر است و زائران می‌توانند با گذر از مرز خسروی و عبور از شهر‌های خانقین، مقدادیه، بعقوبه می‌توانند به بغداد، کاظمینف کربلا و سپس نجف اشرف بروند.
 
فاصله مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی تا تهران ۷۴۷ کیلومتر، تا کربلا ۶۴۵ کیلومتر و تا نجف ۷۱۰ کیلومتر است و زائران پس از گذر از مرز تمرچین و عبور از شهر‌های حاج عمران، چومان، سوران، اربیل می‌توانند خود را به ترتیب به شهر‌های سامرا، بغداد و کربلا و سپس شهر نجف برسانند.
 
فاصله مرز باشماق ین مرز در شهرستان مریوان استان کردستان تا تهران ۶۱۷ کیلومتر، تا کربلا ۴۶۳ کیلومتر و تا نجف ۵۴۸ کیلومتر است و افراد پس از گذر از مرز باشماق باید از شهر‌های پنجوین، سلیمانیه، چمچمال، کرکوک، طوزخورماتو، منطقه حسینیه، بغداد و کربلا عبور کرد تا به شهر نجف برسند.
 
مدیر حج و زیارت سمنان ادامه داد: سمنانی‌ها بدون هیچ محدودیتی با انتخاب مرز مدنظر خود در سامانه سماح (ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه) می‌توانند از جمهوری اسلامی ایران خارج و برای شرکت در اربعین حسینی وارد کربلا شوند.
 
داشتن گذرنامه معتبر شرط حضور در گرهمایی حسینی در عتبات عالیات
 
وی با اشاره به نام‌نویسی هشت‌هزار و ۳۲۰ نفر تا کنون از این استان در سامانه مدیریت اربعین حسینی (ع) (سماح) برای تشرف به کربلای معلی، اضافه کرد: ثبت نام سفر اربعین حسینی در سمنان از ابتدای محرم ۱۴۰۳ در این سامانه آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
 
مدیر حج و زیارت سمنان خروج زائران از مرز به قصد شرکت در اربعین حسینی (ع) را مشروط به داشتن گذرنامه معتبر دانست و افزود: آن دسته از متقاضیان که فاقد گذرنامه معتبر هستند، باید از هم اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام کنند.
 
وی با بیان اینکه گذرنامه زائران اربعین حسینی هنگام خروج از مرز ایران باید دست کم ۶ ماه اعتبار داشته باشد، گفت: افراد برای تمدید یا صدور گذرنامه باید به مراکز پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.
 
مدیر حج و زیارت سمنان با اشاره به امکان آغاز مسافرت به عراق از شانزدهم مرداد ۱۴۰۳ گفت: افرادی که قصد شرکت در اربعین حسینی در کربلا دارند، سفر خود را زودتر آغاز کنند، چرا که هر چه به اربعین نزدیک شویم، ازدحام جمعیت افزایش می‌یابد.
 
اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در تقویم شمسی ۱۴۰۳ چهارم شهریور است.
 
۳۴ هزار و ۱۱ نفر از سمنان سال گذشته تا روز اربعین امام حسین (ع) در سامانه مدیریت اربعین حسینی (ع) (سماح) برای تشرف به کربلای معلی نام‌نویسی کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار