با تلاش جهادی کارکنان نیروگاه نکا در کوتاه‌ترین زمان ممکن؛

واحد 3 بخار نيروگاه نكا پس از ترمیم کابل الکتروموتور پمپ آب دریا به مدار تولید بازگشت

واحد 3 بخار نيروگاه شهيدسليمی نكا با ظرفیت نامی 440 مگاوات پس از ترمیم قطعی کابل الکترو موتور پمپ شماره یک آب دریا، به شبکه سراسری برق كشور پیوست.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲ 09 August 2024

واحد 3 بخار نيروگاه نكا پس از ترمیم کابل الکتروموتور پمپ آب دریا به مدار تولید بازگشت

 
به گزارش تابناک مازندران، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا در تشریح این خبر گفت: در شرایطی که الکتروموتور پمپ شماره 2 آب دریا واحد 3 تحت تعمیرات قرار داشت و این واحد با یک پمپ کار می‌کرد، عملکرد رله حفاظت الکتروموتور پمپ شماره یک واحد نیز دچار اختلال شد و ناگزیر واحد 3 از مدار تولید خارج شد.
 
نوراله ادبی فیروزجائی ادامه داد: با توجه به گرمای شدید هوا و در راستای پاسخگویی به نیاز شبکه، فعاليت‌ها و اقدامات لازم جهت رفع اشکال سیستم توسط کارکنان امور تعمیرات الکتریک بدون فوت وقت آغاز شد و پس از انجام بررسی‌های فنی لازم و حصول اطمینان از سالم بودن الکتروموتور، فرضیه اشکال و قطعی کابل قوت گرفت و در راستای تسریع در رفع اشکال و بازگشت مجدد واحد به مدار تولید، با کمک و همراهی گروه عیب‌یابی شرکت توزیع برق استان محل قطعی کابل مشخص و نسبت به تعویض قسمت معیوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شد و این واحد پس از 12 ساعت تلاش مستمر مجدداً به مدار تولید بازگشت.
 
در واحدهای بخار نیروگاه نکا از آب دریا برای خنک کاری و چگالش بخار و برگشت مجدد به چرخه بسته آب و بخار و نیز خنک کاری آب مورد نیاز برای کاهش دمای تجهیزات اساسی واحدها استفاده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار