حسن یزدانی با گرفتن طلا پرافتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک ایران می شود

 حسن یزدانی با اقتدار به فینال رفت؛ بولدوزر به دنبال دومین طلا+فیلم

حسن یزدانی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران و دارنده مدال های طلا و نقره المپیک با راهیابی به فینال المپیک پاریس در آستانه شکستن رکورد جهان پهلوان تختی و هادی ساعی به عنوان پرافتخارترین کشتی‌گیر و ورزشکار ایران در تاریخ المپیک قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲ 08 August 2024

فیلم  حسن یزدانی با اقتدار به فینال رفت؛ بولدوزر به دنبال دومین طلا

 

 

«حسن یزدانی» بعد از ۶۴ سال به رکورد تختی رسید
 
حسن یزدانی امشب علاوه بر آنکه برای سومین دوره متوالی به فینال المپیک صعود کرد، به رکورد سه مدال جهان پهلوان غلامرضا تختی هم رسید. و در صورت کسب مدال طلا پرافتخارترین ورزشکار ایران می شود.
جهان پهلوان تختی که در چهار دوره المپیک حضور داشت، در ۱۹۵۶ ملبورن طلا و ۱۹۵۲ هلسینکی و ۱۹۶٠ رم ۲ نقره گرفت و از نظر تعداد مدال کشتی در المپیک، رکورددار بود که حالا یزدانی با قطعی شدن مدالش به رکورد غلامرضا تختی رسیده و فردا شب این فرصت را خواهد داشت که با کسب نشان طلا، با دو طلا و یک نقره المپیک از رکورد این قهرمان بزرگ عبور کند.
یزدانی همچنین درصورت کسب مدال طلا، به پرافتخارترین المپین تاریخ ورزش ایران هم تبدیل خواهد شد و بالاتر از هادی ساعی که دو نشان طلا و یک برنز از المپیک در کارنامه دارد، قرار می‌گیرد.
 
 

 

 یزدانی به فینال رفت؛ بولدوزر به دنبال دومین طلا

 

به گزارش تابناک مازندران ، حسن یزدانی کاپیتان مقتدر کشتی آزاد با شایستگی به فینال رفت؛ 

بر اساس این گزارش ، دلاور مازندرانی و پرافتخارترین کشتی گیر آزادکار کشورمان به دنبال کسب دومین طلای المپیک است

حسن یزدانی آزادکار ۸۶ کیلوگرم کشورمان با برتری ۷ بر یک مقابل حریف خود راهیفینال المپیک پاریس شد تا با کشتی گیر بلغارستان مبارزه کند. 

 

 گفتنی ست حسن یزدانی فردا شب جمعه برای کسب دومین مدال طلای المپیک خود در دیداری حساس به مصاف رمضان ماگومدوف کشتی گیر روسی الاصل بلغارستان می‌رود که موفق به شکست آرون بروکس از آمریکا شد. 

 

 

 

 

 بروکس، قاتل تیلور از فینال المپیک بازماند!

 با شکست 3-4 «آرون بروکس» مقابل رمضانوف، آزادکار بلغارستانی در نیمه‌نهایی وزن 86 کیلوگرم، حسن یزدانی در صورت صعود به فینال با رمضانوف مبارزه خواهد کرد

 

با توجه به شکست رقیب آمریکایی شانس قهرمانی دلاور کشتی کشورمان بیش از پیش شده است. 

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار