برگزاری مراسم تودیع و معارفه امام جمعه نوشهر

کد خبر: ۱۱۷۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲ 07 August 2024
برگزاری مراسم تودیع و معارفه امام جمعه نوشهر

 

به گزارش تابناک مازندران ، با حضور نماینده ولی فقیه در استان مازندران و مسئولان نوشهر آیین تودیع و معارفه امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در آیین تجلیل از خدمات ۳۵ ساله آیت الله محمود مشایخ امام‌جمعه نوشهر با اشاره به خدمات بیش از سه دهه وی به عنوان سخنران نماز جمعه و پدر معنوی شهر، اظهار کرد: آیت الله مشایخ توانست همه اقشار و احزاب را با هر سلیقه  سیاسی و خط فکری زیر بال و پر بگیرد و پدری کند.

وی با بیان اینکه شهری آرام‌ داشتن یک هنر بزرگ است، افزود: آیت الله مشایخ در حالی که خط سیاسی خود و بینش الهی خود را داشت اما توانست طی این چند سال به عنوان یک سرباز ولایی انقلابی و یار امامین انقلاب، شهر را به خوبی مدیریت کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران جوهره و عیار ارزش اعمال انسان‌ را تقوا و اخلاص بیان کرد و گفت: تقوا و اخلاص درونی است اما در آثار رفتاری مشخص می‌شود.

آیت الله لائینی با اشاره به اهمیت احتیاط در نگاه، کلام و در شنیدن بیان کرد: آیت الله مشایخ در مصرف وجوهات بیت المال احتیاط کرد و آن را صرف امورات شخصی نکرد.

وی با تاکید بر اینکه احتیاط نشانه تقوا و اخلاص است، متذکر شد: تا جایی که بنده از آیت الله مشایخ شناخت دارم وی با تقوا و با احتیاط بود و تمایل به دیده شدن نداشت. آنچه که برای انسان ماندگار است در واقعیت سهمی است که از اخلاص و تقوا باعث نجات می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به خدمات ارزنده آیت الله مشایخ به عنوان مدیریت حوزه علمیه نوشهر، گفت: مازندران علم‌دوست و عالم‌پرور در حوزه علمیه علمای سرشناسی دارد که یکی از آنها آیت الله مشایخ است.

آیت الله لائینی با تاکید بر این مهم که فرزندان خود را برای علم آموزی و رفتن به مدارس حوزه علمیه تشویق کنید، اظهار کرد:

 باید فرزندان خود را در این رابطه تشویق کنیم و هیچ خدمتی بالاتر از هدایت نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار