۱۵ میلیارد ریال برای توسعه متوازن فیبرنوری در سمنان هزینه شد

معاون مخابرات منطقه سمنان گفت: ۱۵ میلیارد ریال برای توسعه متوازن شبکه فیبر نوری در سه شهرستان هزینه شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸ 05 August 2024
به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا، مرتضی مثبت‌شاهجوئی روز دوشنبه به رسانه‌ها ابراز کرد: عملیات طرح توسعه شبکه فیبرنوری مخابرات در سه نقطه از شهرستان‌های سمنان، شاهرود و دامغان اجرایی شد.
 
وی افزود: به منظور توسعه ارتباطات و بهره‌مندی شهروندان از خدمات نوین شبکه ارتباطی و ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به مشترکان، طرح توسعه شبکه فیبرنوری بلوار بسیج سمنان، منطقه امیرالمؤمنین شاهرود و محدوده باغ شمس دامغان عملیاتی شد.
 
وی با اشاره به اهداف طرح نجما یا نهضت جهادی فیبرنوری مخابرات در قالب طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، ادامه داد: در قالب این طرح، خیابان انتظام بلوار بسیج شهر سمنان، کوچه مهمانپذیر صدف منطقه امیرالمومنین شاهرود و باغ شمس واقع در بلوار آزادی دامغان به فیبرنوری مخابرات متصل شدند.
 
معاون مخابرات منطقه سمنان بیان کرد: طی این طرح حدود سه کیلومتر عملیات حفاری و فیبرکشی با هزینه اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال انجام شد.
این مسوول با اشاره به اینکه این اقدام‌ها برای افزایش ظرفیت، ارتقاء کیفیت و تقویت زیرساخت مورد نیاز مشترکان و امکان واگذاری به‌روزترین خدمات ارتباطات مخابراتی از جمله اینترنت باند پهن اجرا شد، گفت: روند واگذاری سرویس فیبر در سرتاسر استان به صورت متوازن با جدیت توسط مخابرات استان دنبال می‌شود تا تحولات مثبت و چشم‌گیری در حوزه ارتباطات و مخابرات در استان محقق شود.
 
نوسازی تجهیزات و بهینه‌سازی شبکه مخابراتی، تقویت زیرساخت‌های مخابراتی با هدف ارائه خدمات مناسب و باکیفیت به مشتریان، عملیات بهسازی و نوسازی کابل مرکزی کافو ۱۲ بلوار راه‌آهن دامغان با عملیات حفاری توسط بیل مکانیکی و نصب و جایگذاری ماژول با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، طرح زمینی کردن کابل هوایی مخابرات در گردنه بشم فولادمحله و سایت‌های گرمکش مهدیشهر با بیش از سه هزار و ۱۰۰ متر کابل هوایی برای جلوگیری از فرسایش و آسیب‌دیدگی کابل و سرقت تجهیزات با هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، از دیگر اقدام‌های مخابرات در منطقه سمنان بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار