انتظار کسب مدال برای ایران به پایان رسید!

مازندرانی های کاروان المپیک ایران در پاریس

به غیر از ۸ ورزشکار، داوران، مربیان، مسئولان و کادر فنی مازندرانی هم در قالب کاروان خادم الرضا در المپیک پاریس حضور دارند.از جمع 8 مازندرانی تا کنون هانیه رستمیان به مقام ششم رسید و آخر هفته شیر بچه های کشتی مازندران روی صحنه می آیند تا با کسب مدال های رنگارنگ برای کشورمان آبروداری کنند.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱ 04 August 2024

مازندرانی های کاروان المپیک ایران در پاریس

 به گزارش تابناک مازندران ، به غیر از ۸ ورزشکار، داوران، مربیان، مسئولان و کادر فنی مازندرانی هم در قالب کاروان خادم الرضا در المپیک پاریس حضور دارند.
 
 
حسن رنگرز 
امید شایگان
اباذر اسلامی 
مهدی تقوی
نیما صادقی 
مجید رمضانی
حسن حسین زاده
حمیدرضا هاشمی
هانیه خندان
ایمان پور عزیز
جمال حق پناه 
 
 
بر اساس این گزارش ، هشت ورزشکار مازندرانی از جمله حسن یزدانی ملقب به شیرشاه و همچنین نیما و نوشاد عالیمیان تنیس روی میز بازان ملی پوش در کاروان ۴۰ نفره المپیکی‌های ایران برای رقابت در مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان، این استان را باز هم مانند چند دوره اخیر در صدر جدول استان‌های المپیکی ایران قرار داده و اهمیت و حساسیت المپیک را بین مازندرانی‌ها بیشتر از مردم سایر نقاط کشور کرده است. 
 

با وجود کاهش جمعیت کاروان ورزشکاران المپیکی ایران، همچنان مازندرانی‌ها مانند سه دوره اخیر صدرنشین تعداد المپین‌های کاروان کشورمان هستند. هشت نفر از ۴۰ ورزشکاری که در قالب کاروان ایران قرار است طی روزهای آتی در پاریس به میدان بروند ورزشکاران عنوان‌دار مازندرانی هستند که طی سال‌های اخیر عناوین متعددی برای ایران به دست آوردند و امیدهای کسب مدال برای ایران در پاریس هستند.

از کاروان ۵۳ نفره ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن ۱۱ نفر مازندرانی بودند. در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز ۱۳ نفر از ۶۳ ورزشکار ایران اهل مازندران بودند. سهم ورزش مازندران از کاروان ۶۶ نفره المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز ۹ ورزشکار بود. مازنی‌ها در این سه دوره موفق به کسب ۹ مدال رنگارنگ المپیکی شدند و مجموع مدال‌های المپیکی مازندران برای ورزش ایران را به عدد ۱۵ رساندند.

مدال‌های طلای کمیل قاسمی، قاسم رضایی و بهداد سلیمی(۲۰۱۲ لندن)، طلای حسن یزدانی(۲۰۱۶ ریو)، نقره کمیل قاسمی(۲۰۱۶ ریو)، نقره حسن یزدانی(۲۰۲۰ توکیو)، برنز قاسم رضایی(۲۰۱۶ ریو) و برنزهای محمدهای ساروی و امیرحسین زارع(۲۰۲۰ توکیو) در سه دوره اخیر برای ایران کسب شده است. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار