ورود دادستانی دامغان برای برخورد با کوتاهی مسوولان به خاطر تصادفات مرگبار

دادستان عمومی و انقلاب دامغان در پی تصادف رانندگی در محور چشمه‌علی به دیباج که به فوت سه نفر منجر شد، از برخورد با مقصران و مسببان وقوع این دست سوانح خبر داد که سابقه داشته و کوتاهی مسوولان در آن نقش دارد.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶ 04 August 2024
به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا؛ در تصادفی که عصر جمعه دوازدهم مرداد ۱۴۰۳ در محور کلاته‌رودبار- چشمه‌علی در شمال شهرستان دامغان رخ داد، سه نفر جان باختند و پنج نفر مصدوم شدند.
 
تصادف رخ به رخ پراید با تویوتا در جاده کلاته رودبار به سمت چشمه علی دامغان ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه رخ داد. سه نفر از سرنشینان پراید شامل دختر سه ساله، مرد ۴۶ ساله و زن ۴۰ ساله در این حادثه جان باختند.
 
چهار مصدوم تصادف که از سرنشینان ۲ خودرو بودند نیز توسط عوامل اورژانس و یک مصدوم توسط هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.
 
ورود داستانی به موضوع تصادف‌های مرگبار این منطقه
 
مهدی کلامی مقدم روز یکشنبه به رسانه‌ها ابراز کرد: با توجه به تعلل در تکمیل طرح جاده چشمه‌علی به دیباج و دوطرفه بودن آن که منجر به وقوع تصادفات رخ به رخ در نقاط حادثه‌خیز این محور می‌شود، به سازمان بازرسی اعلام و ابلاغ شد با ورود به موضوع و بررسی آن، نسبت به شناسایی دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که در این موضوع قصور، کوتاهی و ترک فعل داشته‌اند به سرعت اقدام و متخلفان را به دستگاه قضایی جهت برخورد قانونی معرفی کند.
 
وی افزود: این دست سوانح در این محور سابقه داشته و کوتاهی مسئولان امر باعث شد همچنان شاهد و ناظر چنین اتفاقات ناگواری باشیم که با شناسایی دستگاه‌های متخلف برخورد لازم قانونی صورت می‌گیرد.
 
 
برای تکمیل مسیر چشمه‌علی تا دیباج اقدام عاجل انجام شود
 
امام جمعه شهر دیباج در پی تصادف محور کلاته رودبار به چشمه‌علی با سه فوتی، در پیامی خطاب به مسوولان بیان کرد: بار دیگر حادثه دلخراش تصادف در محور چشمه‌علی به دیباج باعث از دست دادن اعضای یک خانواده از هموطنان دیباجی شد و مردم این منطقه را در غم و اندوه فرو برد، باعث اضطراب و نگرانی اهالی، کارمندان، کارگران و مسافرانی شد که هر روزه از این مسیر رفت و آمد می‌کنند.
حجت الاسلام حسین قریب بلوک ادامه داد: داغ از دست دادن عزیزان در این نقطه حادثه‌خیز برای چندمین بار در حال تکرار است و ما شرمنده مردمی هستیم که هر از گاهی صبورانه شاهد تشییع پیکر یک یا چند تن از نزدیکان خود هستند.
 
در ادامه این پیام آمده است: بار‌ها در خطبه‌های نماز جمعه فریادگر آثار وحشتناک چنین تصادفاتی بر روح و جان مردم منطقه و ندای حق‌خواهی مردم در تکمیل این طرح شدیم. در دیدار‌ها و ملاقات‌ها به صورت شفاهی و کتبی خواستار پیگیری خاص این جاده بوده‌ایم و همواره قول بهره برداری زودهنگام از مسوولان شنیده ایم و دلخوش به وعده‌ها کرده‌ایم.
 
وی اظهار کرد: مقرر بود این طرح اردیبهشت تحویل شود و از اردیبهشت به هفته دولت در شهریور موکول شد، اما متاسفانه طبق پیگیری‌ها، نبودن تخصیص در اعتبار باز هم کار را به آینده موکول کرد.
 
حجت الاسلام قریب بلوک تصریح کرد: حجم ترافیکی و تردد این جاده افزایش پیدا کرده و صرف نصب چند تابلو و خط کشی و توصیه به رانندگی با سرعت مطمئن کفایت نمی‌کند و لازم است هر چه سریعتر برای کل مسیر تا دیباج فکری عاجل اندیشیده شود، از مسوولان تقاضامندم روند کار را از وزارتخانه سرعت ببخشند و پاسخگوی مطالبه به حق مردم منطقه باشند.
 
توجه ویژه به محور ارتباطی شمال به جنوب
 
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان بیان کرد: توجه ویژه به کریدور بسیار مهم شمال به جنوب مدنظر شورای برنامه ریزی قرار گیرد.
 
علی اکبر علیزاده شورای برنامه ریزی را بالاترین مرجع تصمیم گیری در استان برشمرد و توجه ویژه این شورا به طرح اتصال ۲ بندر امیرآباد در شمال و بندرعباس در جنوب و تسریع در تکمیل طرح بسیار مهم کریدور شمال به جنوب را ضروری دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار