دومین موج گرمای مردادی/ دما در سمنان تا ۴۶ درجه افزایش می‌یابد

دومین موج گرمای تابستانه از فردا یکشنبه چهاردهم مرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و هواشناسی افزایش دما در مناطق مرکزی و جنوبی استان را تا دمای ۴۶ درجه سانتیگراد دور از انتظار نمی‌داند.
کد خبر: ۱۱۷۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱ 03 August 2024
به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا؛ اولین موج گرمای تابستانه از سی ام تیر ۱۴۰۳ به مدت ۱۰ روز بر هوای استان سمنان حکمفرما بود و اکنون در قالب بیست‌ویکمین هشدار زرد هواشناسی سال، افزایش ماندگاری گرما به همراه باد شدید از سوی هواشناسی استان صادر شد.
 
هشدار زرد هواشناسی سمنان با توصیف سامانه جوی، از افزایش دما و ماندگاری هوای گرم در استان تا پایان هفته به همراه افزایش گرادیان فشار و وزش باد شدید و تندباد‌های لحظه‌ای و گرد و خاک، خبر داد.
 
مدیرکل هواشناسی سمنان با اشاره به زمان آغاز هشدار زرد از یکشنبه چهاردهم مرداد، زمان پایان آن را جمعه نوزدهم مرداد عنوان و بیان کرد: نوع مخاطره در این هشدار افزایش نسبی دما و ماندگاری هوای گرم در استان، افزایش دمای بیشینه و کمینه، افزایش بیشینه دما در مناطق مرکزی و جنوبی استان به حدود ۴۱ تا ۴۶ درجه و کمینه دما در این نقاط به حدود ۳۱ تا ۳۴ درجه، است.
 
ایرج مصطفوی خاطرنشان کرد: در مناطق شمالی استان سمنان نیز افزایش دما به طور نسبی خواهد بود.
وی یادآور شد: وزش باد شدید و تندباد‌های موقت و گرد و خاک در بیشتر نقاط به ویژه نواحی جنوبی استان افزایش غلظت غبار و آلاینده‌های جوی در غالب نقاط به ویژه نیمه غربی و نواحی صنعتی استان دور از انتظار نیست.
 
به گفته وی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، افزایش احتمال گرمازدگی به ویژه برای گروه‌های حساس، افزایش احتمال آتش‌سوزی در مراتع و نواحی جنگلی به دلیل گرمای هوا و همراهی با باد شدید، احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در بخش کشاورزی و دامداری، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا و احتمال خسارات ناشی از باد شدید، مهمترین مخاطره‌ها طی هفته جاری خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار