نماینده ولی فقیه مازندران: شهدا مظهر صبر و بصیرت هستند/ ملت ایران به شهید اسماعیل هنیه امتیاز بالایی دادند

امام جمعه ساری با بیان اینکه شهدا مظهر صبر و بصیرت هستند، عنوان کرد: آن‌ها تشخیص دادند که امروز وظیفه مهم‌تری دارند، صبر داشتند و ناملایمات و تیربارهای زیادی را تحمل کردند، خدا می‌داند رزمندگان ما در والفجر هشت چند بار در آن هوای سرد تمرین غواصی کردند، ۱۷۰ نفر از غواصان ما با دستان بسته زنده به گور شدند، شما ملت ۴۵ سال در پای پرچم جمهوری اسلامی در صبر و بصیرت الگو شدید
کد خبر: ۱۱۷۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷ 02 August 2024
به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه شهدا مظهر صبر و بصیرت هستند، گفت: ملت ایران به شهید اسماعیل هنیه که نه هم وطن بود و نه شیعه امتیاز و نمره بالایی دادند.
 
بر اساس این گزارش، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در سی و هشتمین یادواره ۲۸ شهید روستای اَویل کجور نوشهر، ضمن تسلیت ایام اسارت اهل بیت اباعبدالله (ع) و حادثه شهادت شهید اسماعیل هنیه، اظهار کرد: این شهید عمری را در راستای مقاومت و در جای درست تاریخ ایستاد و ایستادگی کرد، حدود ۶۰ شهید خانوادگی دور و نزدیک داشت، خودش هم در چنین کشوری به شهادت رسید و نماز بر پیکرش را شخص اول جهان اسلام اقامه کردند.
 
وی افزود: به ظاهر این شهید نه ایرانی و نه شیعه بوده اما ببینید مردم چه امتیاز و نمره‌ای به او دادند، تشییع جنازه‌ای باشکوه برگزار کردند و فرقی بینشان نگذاشتند، چنانچه ملت ما از اینجا به سوریه، لبنان و... می‌روند و خونشان در جای جای آن کشورها ریخته شده، یعنی برای مبارزه با یک ظالم و جانی شیعه، سنی، ایرانی و غیرایرانی کنار هم هستند.
 
آیت الله محمدی لائینی با اشاره به وجود ۲۸ شهید در روستای اویل، گفت: یک شهید از چهار شهید مازندرانی انفجار حزب جمهوری اسلامی شهید آیت الله کریمی همرزم شهید بهشتی نیز اهل این منطقه است که یاد همه شهدای مازندران را گرامی می‌داریم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: خدای بزرگ از پیوند امام و امت خیلی خوشش می‌آید اینکه در وحدت، عشق و ارتباط با هم باشند، دشمنان ما از این پیوند هراسان هستند و ما باید آن را محکم کنیم، هر کدام از اینها برای خودشان ویژگی‌هایی دارند اما برخی‌ها مشترک است، یکی بصیرت است که در آیه ۱۰۸ سوره یوسف به آن اشاره شده است، اگر پیامبر (ص) که حتما بصیرت دارد، امام و رهبر بصیرت داشته باشند مردم فاقد آن باشند آن امام و رهبر کاری نمی‌تواند انجام دهد مثل مردم زمان امام علی (ع)، بنابراین ملت باید بابصیرت باشد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ویژگی دوم استقامت است که در آیه ۱۱۲ سوره هود (ع) به آن اشاره شده، اگر فقط یک رهبر حق استقامت داشته باشد و مردمش استقامت نداشته باشند امیرالمومنین (ع) هم باشد کم می‌آورد.
 
امام جمعه ساری با بیان اینکه شهدا مظهر صبر و بصیرت هستند، عنوان کرد: آن‌ها تشخیص دادند که امروز وظیفه مهم‌تری دارند، صبر داشتند و ناملایمات و تیربارهای زیادی را تحمل کردند، خدا می‌داند رزمندگان ما در والفجر هشت چند بار در آن هوای سرد تمرین غواصی کردند، ۱۷۰ نفر از غواصان ما با دستان بسته زنده به گور شدند، شما ملت ۴۵ سال در پای پرچم جمهوری اسلامی در صبر و بصیرت الگو شدید.
 
این مسئول با اشاره به فرموده امام بزرگوار که حتی پیغمبر هم چنین مردمی نداشت ضمن تاکید این جمله، تصریح کرد: شما کاری نکردید که آیندگان شعار ما اهل کوفه (ایران) نیستیم را سر دهند، بصیرت و صبر از شما سرریز شده و به ملت‌های دیگر رسیده، غزه، فلسطین، حماس و گردان‌های نظامی الان حدود هشت ماه با تقدیم ۴۰هزار نفر شهید (ما در هشت سال دفاع مقدس حدود ۱۴هزار شهید دادیم)، صبر کردند این را از کجا گرفتند، ایران اسلامی کانون صبر و بصیرت شده است.
 
وی گفت: بیش از ۱۵۰ کشتی در سه دریای سرخ، هند و عمان و دومین ناو جنگی بزرگ آمریکا با ۷۰فروند هواپیمای جنگی و ۵هزار پرسنل توسط مردم یمن مورد هدف قرار می‌گیرد.
 
آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: تمام سعی و تلاش دشمن از تحریم‌ها این است که شما را از حالت نشکستنی به حالت شکستنی دربیاورد، متاسفانه در داخل هم هستند جریاناتی که فکرشان این است که باید با آمریکا بسازیم و کنار بیائیم اما خط شهدا، رهبر و خط اصیل انقلاب این نیست که در مقابل ظالم تسلیم شویم بلکه باید بایستیم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: صلح امام حسن (ع) به همان اندازه به اسلام خدمت کرد که انقلاب امام حسین (ع) خدمت کرد هر دو به نفع ما بودند، اما ما برای جنگ با ظالم و تسلیم نشدن جلوی آن اینهمه مجالس و محافل داریم اما برای صلح برنامه‌ای نداریم چون صلح یک استثنا و اصل مبارزه است.
 
این مسئول در پایان تاکید کرد: دشمن در کنار جنگ نظامی، جنگ فرهنگی دارد و می‌خواهد جوانان را به بی‌حجابی‌ها و بی‌بندوباری‌ها بکشاند مراقب باشید در این جنگ‌ها شکست نخورید‌. 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار