ساحل و فراساحل استان بوشهر مواج است/ خیزش گردوخاک در مناطق مستعد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه تا اوایل وقت دوشنبه آینده، سواحل و فراساحل مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: احتمال نفوذ گردوغبارفرامنطقه‌ای و خیزش گردوخاک محلی وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷ 01 August 2024

طلیعه محمدی اظهار داشت: با بررسی نقشه‌های هواشناسی، از امشب به‌دلیل افزایش سرعت وزش باد شمال غربی و تداوم وزش آن تا اوایل وقت دوشنبه هفته آینده، سواحل و فراساحل استان مواج پیش‌بینی می‌شوند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین در این مدت احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای و خیزش گردوخاک محلی در مناطق مستعد نیز وجود دارد.

وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی ساعات وزش باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی و احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای و خیزش گردوخاک محلی در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود.

محمدی یادآور شد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۴ و فردا گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، روی دریا از امشب به‌تدریج ۱۶ تا ۴۸ گاهی تا ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر، از امشب به‌تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتی‌متر و از فردا در مناطق جنوبی گاهی تا ۲۱۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار