خرید تضمینی گندم در کردستان به حدود ۸۰۰ هزار تن رسید

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: میزان خرید تضمینی گندم در استان به ۷۹۴ هزار و ۹۷۲ هزار تن رسید.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱ 01 August 2024
به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا؛ جمال صالحی با اشاره به اینکه برداشت گندم در استان از چهارم تیر سال جاری آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: از مجموع گندم خریداری شده تاکنون ۷۶۲ هزار و ۲۴۹ تن آن در سامانه ثبت شده است.
 
وی با اشاره به اینکه آهنگ خرید روزانه گندم در استان ۲۵ هزار و ۱۱۸ تن است، افزود: تاکنون ۲ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم به حساب کشاورزان استان واریز شده است.
 
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ادامه داد: بیشترین میزان خرید گندم در استان مربوط به شهرستان‌های بیجار با ۱۹۷ هزار و ۸۴۰ تن، قروه با ۱۴۷ هزار و ۵۱۸ تن، دهگلان با ۱۴۰ هزار و ۶۱۱ تن و سقز با ۱۳۸ هزار و ۶۱۶ تن است.
 
صالحی اضافه کرد: میزان خرید مازاد بر نیاز کشاورزان استان در شهرستان‌های دیواندره ۱۰۰ هزار و ۶۴۹ تن، کامیاران ۴۲ هزار و ۸۳۲ تن، سنندج ۱۵ هزار و ۴۱۰ تن، بانه پنج هزار و ۳۱۹ تن، مریوان چهار هزار و ۷۱۸ تن و سروآباد هم هزار و ۴۵۹ تن بوده است.
 
میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.
 
۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری در کردستان در نظر گرفته شده که از این تعداد تاکنون ۸۴ مرکز فعال شده و پیش بینی شده است امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و از این میزان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار