رزمایش جهادگران فاطمی سمنان با بهره‌برداری از ۷۳ طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی

هم‌زمان با آغاز رزمایش جهادگران فاطمی مرحله چهارم ۷۳ طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی در استان سمنان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰ 30 July 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا؛ رزمایش جهادگران فاطمی استان سمنان در مرحله چهارم به میزبانی شهرستان آرادان روز سه‌شنبه با حضور جهادگران بسیجی شهرستان‌های گرمسار و آرادان برگزار شد.

مرحله چهارم این رزمایش از امروز به مدت ۱۰ روز در مناطق محروم سراسر استان آغاز شد و جهادگران به ارایه خدمات در عرصه‌های مختلف عمرانی، محرومیت‌زدایی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و آموزشی و میز خدمت مسوولان دستگاه‌های اجرایی می‌پردازند.

۷۳ طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی در استان سمنان در قالب برگزاری این مرحله از رزمایش نیز به بهره‌برداری رسید.

شهید سلیمانی الگوی مناسبی برای جهادگران است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در آیین افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی در مرحله چهارم بیان کرد: جهادگران واقعی در زمان گرفتاری، سختی، کمبود و تحریم در مسیر منتهی به خداوند سست نمی‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی با بیان ویژگی‌های گروه‌های جهادی افزود: اگر کمبودی در جهادگران هست باید آن را جبران کنند تا مسیر رسیدن به کمال به درستی پیموده شود.

وی شهید سلیمانی را الگوی مناسبی برای جهادگران برشمرد و گفت: جهادگر واقعی در مصیبت‌ها و سختی‌ها مرد میدان بحران‌ها هستند و باید از دل مشکلات و کمبود‌ها فرصت بسازند.

نماینده ولی فقیه در سمنان اضافه کرد: جهادگران مخلص خداوند در برابر مشکلات ضعیف و ناتوان نمی‌شوند، خداشناس هستند و در مقابل استکبار سر خم نمی‌کنند.

فرصت استفاده از جهادگران در تمام حوزه‌ها

فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان در گردهمایی بزرگ جهادگران فاطمی چهار بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس عملیات‌های نظامی با تکیه بر جوانان انجام شد.

سردار منصور شوقانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ۴۱ بار در بیانیه گام دوم انقلاب به ظرفیت جوانان تاکید کردند، افزود: ۶۵۰ گروه جهادی با بهره گیری از ظرفیت جوانان و نوجوانان ساماندهی شده تا با شعار «ما می‌توانیم» با عزم ملی و وحدت ملی تمام نمی‌شود‌ها را انجام می‌دهیم.

وی افزود: در ظرفیت‌های انسانی و معنوی از تمام ظرفیت‌های شهرستانی و استانی و ملی برای رفع مشکلات به کارگیری می‌شود.

فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان بر ضرورت جهاد امید آفرینی در جامعه امروزی تاکید کرد و گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ نفر جهادگر در ۱۴ کارگروه تخصصی در این مرحله از رزمایش مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ صفحه خورشیدی در استان سمنان بهره‌برداری شده است، اضافه کرد: در شهرستان آرادان سه طرح عمرانی صفحه خورشیدی، فیبر نوری و آب رسانی به روستا‌ها افتتاح می‌شود.

۱۰ روز فرصتی برای خدمت بی‌منت به مردم

فرمانده سپاه ناحیه آرادان نیز در این گردهمایی گفت: رزمایش جهادگران فاطمی چهار از امروز به مدت ۱۰ روز با شعار «همه باهم خدمت بی منت» در سراسر استان سمنان آغاز شد.

سرهنگ عباس کاظمی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و میز خدمت مسوولان دستگاه‌های اجرایی فعالیت می‌کنند، افزود: کار جهادی از تاکید‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه این بیانیه با سه محور گذشته انقلاب، حال و آینده آن طراحی شده، گفت: اجرای کار قرارگاهی و ایجاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی از جمله موارد مهمی است که در این بیانیه مورد از سوی رهبر معظم انقلاب توصیه شده و فعالیت‌های جهادی در این راستا ساماندهی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار