پایان خرید تضمینی گندم در چهار شهرستان سمنان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان گفت: خرید تضمینی گندم در چهار شهرستان این استان با افزایش برداشت نسبت به سال گذشته پایان یافت.
کد خبر: ۱۱۷۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ 25 July 2024
به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا؛ عبدالرحیم تحصیلی افزود: خرید تضمینی گندم در چهار شهرستان سمنان، سرخه، آرادان و گرمسار پایان یافت.
 
وی ادامه داد: از ابتدای برداشت گندم در استان سمنان تاکنون ۸۵ هزار و ۱۶ تن محصول به ارزش بیش از ۱۴ هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال از کشاورزان نقاط مختلف استان خرید تضمینی شد.
 
وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش خرید تضمینی گندم سال ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته، افزود: این مقدار خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، سرخه، گرمسار و آرادان است.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان با اشاره به پیگیری‌ها برای پرداخت مطالبه‌های گندمگاران این استان، گفت: پرداخت مطالبه‌های گندمکاران طی روزهای گذشته آغاز شده است.
 
تحصیلی اظهار کرد: بخشی از مطالبه های گندمکاران استان سمنان ۲۶ درصد از پنجم خرداد ۱۴۰۳ زمان آغاز خرید تضمینی تا پانزدهم این ماه پرداخت شد.
 
این مسوول خاطرنشان کرد: در زمان اوج برداشت گندم ۳۲ مرکز خرید تضمینی گندم در نقاط مختلف این استان فعال بود و اکنون ۹ مرکز فعالیت دارند.
 
وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سمنان تا پایان برداشت ادامه می‌یابد، اضافه کرد: بیشترین خرید تضمینی گندم در استان تا این لحظه مربوط به شهرستان میامی بود.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان ادامه داد: ۴۱ هزار و ۸۰۹ تن گندم از کشاورزان شهرستان میامی و از طریق مراکز خرید فعال، خرید تضمینی شد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، پیش‌بینی تولید گندم سال ۱۴۰۳ در سمنان حدود ۱۱۶ هزار تن و برآورد میزان خرید حدود ۸۵ هزار تن است.
 
امسال قیمت پایه هر کیلوگرم گندم طبق جدول پاکی با اُفت غیرمفید یک درصد و اُفت مفید چهاردرصد، حدود ۱۷۵ هزار ریال تعیین شد.
 
بررسی عملکرد در واحد سطح مربوط به کشت گندم در استان سمنان نشان‌دهنده افزایش خرید تضمینی گندم و افزایش آن از ۶۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۷۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ است.
 
۲ درصد از ۹۷ میلیون هکتار گستره استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار