تداوم گرمای هوا / استاندار سمنان بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی تاکید کرد

استاندار سمنان با اشاره به اوج گرمای تابستانه طی هفته جاری و ابتدای هفته آینده، از شهروندان خواست در مصرف آب و برق دقت و همراهی لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶ 24 July 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا؛ سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در نشست مشترک ستاد مدیریت بحران، حفاظت از منابع آب و مقابله با خشکسالی استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده، بر اساس اعلام هواشناسی، دما و گرمای هوا افزایش می‌یابد و ضرورت دارد تا صرفه‌جویی در بخش‌های آب و برق به صورت ویژه‌تر در دستور کار باشد.

وی تاکید کرد: ترغیب و فرهنگسازی ویژه مردم در راستای مدیریت بهینه مصرف یکی از ضرورت‌هاست که باید تولید محتوا در این حوزه از سوی شورای اطلاع‌رسانی انجام شود.

استاندار سمنان گفت: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و همچنین افزایش دمای هوا بر اساس اعلام هواشناسی، مدیریت بهینه مصرف در حوزه انرژی در سطح استان مدنظر باشد.

وی با قدردانی از مردم استان سمنان به واسطه همراهی با مجموعه مدیریت استان در حوزه انرژی و صرفه‌جویی در مصرف برق و آب و مدیریت بهینه، یادآور شد: دهیاران مناطق کوهستانی به منظور مراقبت از مراتع و جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی در مناطق جنگلی و مراتع تمهیدات لازم را بیندیشند.

تداوم گرمای هوا / استاندار سمنان بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی تاکید کرد

وی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت نمازها جمعه، ائمه جماعات در مساجد و رسانه‌ها برای آگاهی‌بخشی و تحقق مدیریت بهینه مصرف انرژی امری حائز اهمیت است‌.

استاندار سمنان تاکید کرد: دوگانه سوزکردن نانوایی‌ها منتخب و همچنین استفاده از ظرفیت دیزل ژنراتور امری است که باید در دستور کار قرار گیرد تا در زمان اضطراری، با مشکل و کمبودی مواجه نباشیم.

هواشناسی از قرارگیری گنبد حرارتی بر فراز خاورمیانه و غرب آسیا خبر داد و بر این اساس، گرمای نیمه تابستانه در ماه مرداد در کشور اوج گرفته است.

سمنان با توجه به قرارگیری در مرکز کشور در حاشیه کویر، همواره تابستان‌های سختی را تجربه کرده است. هواشناسی استان نیز با اعلام هشدار زرد، اعلام کرد که گرما تا ۴۷ درجه سانتیگراد طی ۱۰ روز آینده دور از انتظار نخواهد بود.

شهرهای سمنان و شاهرود با مشکل کمبود منابع آبی مواجه هستند و در زمان اوج مصرف، در نقطه سر به سر قرارمی‌گیرند.

تداوم گرمای هوا به شکل طبیعی افزایش مصرف آب و برق را به همراه دارد و سمنان استانی است که در حوزه انرژی همزمان با افزایش دمای هوا همانند دیگر نقاط کشور نیازمند مراقبت‌هایی است. از همین رو و با تصمیم مراجع قانونی، اداره‌های سمنان روزهای پنجشنبه تا پانزدهم شهریور تعطیل اعلام شد تا در مصرف انرژی تا جای ممکن صرفه‌جویی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار