آیین شیرخوارگان حسینی(ع) در سمنان برگزار می‌شود

رییس مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی(ع) در سمنان از برگزاری آیین معنوی شیرخوارگان حسینی(ع) در سراسر استان خبر داد و گفت: این آیین صبح جمعه در مهدیه‌ها، مساجد و تکایای استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱ 09 July 2024

به گزارش «تابناک سمنان»، عباسعلی طالب بیدختی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی (ع) در سمنان بیان کرد: این آئین ویژه و معنوی امسال نیز در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور در اقصی نقاط استان سمنان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این آئین معنوی در ۱۵۰ نقطه از استان سمنان برگزار خواهد شد، افزود: آئین محوری این رویداد در استان سمنان موسوم به همایش شیرخوارگان حسینی آئینی ویژه به مناسبت ماه محرم، در مصلای امام علی (ع) شهر سمنان برگزار خواهد شد.

رئیس مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی (ع) در سمنان با بیان اینکه برای این گردهمایی معنوی بزرگ برنامه‌های ویژه ای نیز تدارک دیده شده است، تاکید کرد: مرثیه‌خوانی و مداحی، گرامی داشت یاد شهید شیرخواره دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) و پیام نذر نوزادان برای یاری حضرت ولی عصر (عج) در زمره بخش‌های این مراسم است.

طالب بیدختی با بیان اینکه هشت هزار و ۵۰۰ دست لباس ویژه نوزادان برای این مراسم آماده سازی شده است، گفت: این لباس‌ها بعلاوه ۱۰ هزار بطری آب به یاد سقای دشت کربلا بین مادران حاضر در مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی (رع) استان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در خاتمه این مراسم بیانیه نذر نوزادان برای یاری حضرت ولی عصر (عج) همزمان با سراسر کشور قرائت می‌شود و بانوان حاضر در این مراسم با آن همراهی خواهند کرد، افزود: این مراسم، برکات معنوی بسیار خوبی در جامعه دارد.

رئیس مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی (ع) در سمنان با بیان اینکه گرامی داشت یاد شهید شیر خواره دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) محور این برنامه معنوی است، تاکید کرد: تلاش می‌شود تا حاضران در این مراسم را با ارزش‌های عاشورایی آشنا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار