تیرماه شلوغ جاده‌های سمنان/ ثبت بیش از ۳.۶ میلیون تردد بین استانی

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان، از تردد بین استانی ۳.۶ میلیون خودرو از محور‌های این استان در نخستین ماه از تابستان امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹ 29 July 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایسنا؛ مهدی مقیمی ۸ تیرماه در جمع خبرنگاران در یک ماهه تیرماه در مجموع تردد بین استانی بیش از سه میلیون و ۶۱۴ هزار وسیله نقلیه توسط سامانه‌های ترددشمار استان سمنان، ثبت شده است.
وی از جمعه ۲۹ تیرماه به عنوان پرترددترین روز یک ماهه نخست تابستان نام برد و افزود: سه شنبه ۲۶ تیرماه مصادف با عاشورای حسینی؛ کم ترددترین روز در محور‌های مواصلاتی استان سمنان در تیرماه امسال بوده است.
سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اشراف اطلاعاتی این اداره کل بر حجم تردد‌ها در ورودی‌ها و خروجی‌های استان خاطرنشان کرد: متوسط تردد ساعتی در محور‌های ورودی این استان دو هزار و ۲۳۲ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است.
مقیمی از رشد جزئی خودرو‌های سنگین تیرماه نسبت به ماه‌های قبل خبر داد و گفت: سهم تردد وسائل نقلیه سنگین در محور‌های استان سمنان در اولین ماه تابستان جاری ۱۷.۸ درصد بوده است.
سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، محور «ایوانکی_شریف آباد» در غربی‌ترین نقطه این استان را پرترددترین محور استان سمنان در تیرماه امسال اعلام کرد و گفت: طی یک ماهه تیرماه به طور متوسط تردد روزانه ۲۳ هزار و ۱۱۴ تردد در این محور که استان سمنان را به پایتخت متصل می‌کند، ثبت شده است.
به گفته مهندس مقیمی، خودرو‌های با پلاک استان سمنان در یک ماهه تیرماه امسال بیش از هر استان دیگری، راهی تهران، پایتخت جمهوری اسلامی ایران شدند.
وی با بیان اینکه مقصد ۳۳ درصد سفر خارج استانی خودرو‌های پلاک استان سمنان در تیرماه استان تهران بوده است اضافه کرد: به عبارتی یک سوم کل سفر‌های تیرماه به مقصد پایتخت بوده است.
وی از استان مازندران به عنوان دومین مقصد خودرو‌های با پلاک استان نام برد و گفت: بیش از ۱۵ درصد خودرو‌های پلاک سمنان، در اولین ماه گرم سال به مقصد مازندران سفر کردند.
وی به فراوانی سفر‌ها به مقاصد برتر سمنانی‌ها در تیرماه اشاره و تصریح کرد: استان گلستان با ۹درصد در رتبه سوم، خراسان رضوی با هشت درصد در رتبه چهارم و استان قم نیز با سهم ۶ درصدی در رتبه پنجم مقاصد برتر مردم استان سمنان در تیرماه بوده است.
سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه ۷۱ درصد سفر‌های استان سمنان در تیرماه به این پنج استان اختصاص داشته ادامه داد: سهم ۲۶ استان دیگر نیز در مجموع ۲۹ درصد بوده است.
وی با اشاره به روند رو به رشد استفاده کاربران جاده از سامانه‌های ارتباطی سازمان راهداری اظهار کرد: در یک ماهه تیرماه امسال در مجموع ۱۱ هزار و ۷۰۵ نفر از از خدمت تلفن گویا ۱۴۱ مرکز سمنان استفاده کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار